9.2.2000 | Uutisarkisto

SanomaWSOY:n verkkopalvelut vaihtoivat mittausjärjestelmää

SanomaWSOY:n verkkopalvelut vaihtoivat mittausjärjestelmää (9.2.2000) SanomaWSOY valitsi konsernin verkkopalvelujen mittausjärjestelmäksi Suomen Gallup Webin WebMeasure -menetelmän, joka haastaa Taloustutkimuksen Web Traffic Monitorin. Australiassa kehitetty WebMeasure on Euroopassa käytössä jo kuudessa maassa ja kahdeksan maata on solminut sopimuksen. WebMeasure-järjestelmän on kehittänyt australialainen markkinatutkimusyritys IMR Worldwide. Euroopassa mittauspalvelu on jo käytössä kuudessa maassa ja kahdeksan maata on solminut […]

SanomaWSOY:n verkkopalvelut vaihtoivat mittausjärjestelmää (9.2.2000)

SanomaWSOY valitsi konsernin verkkopalvelujen mittausjärjestelmäksi Suomen Gallup Webin WebMeasure -menetelmän, joka haastaa Taloustutkimuksen Web Traffic Monitorin. Australiassa kehitetty WebMeasure on Euroopassa käytössä jo kuudessa maassa ja kahdeksan maata on solminut sopimuksen.

WebMeasure-järjestelmän on kehittänyt australialainen markkinatutkimusyritys IMR Worldwide. Euroopassa mittauspalvelu on jo käytössä kuudessa maassa ja kahdeksan maata on solminut sopimuksen.

WebMeasure mittaa verkkopalvelujen kävijöiden sekä vierailukertojen ja sivupyyntöjen määrää. Lisäksi järjestelmä mittaa mm. verkkosivujen lukuajan, kävijöiden vierailutiheyden, sivustojen yleisimmät tulo- ja lähtösivut sekä maat, joista yhteys palveluun on otettu.

Suomessa järjestelmällä mitataan yli kolmenkymmenen verkkopalvelun kävijämääriä, mm. Ilta-Sanomien, Taloussanomien, MeNaiset-lehden, Mikrobitin ja Iltalehti Onlinen. Taloustutkimuksen Web Traffic Monitor -järjestelmällä on xx käyttäjää, joista mainittakoon MTV3, KissFM ja Kauppalehti.

Viimeistään tässä vaiheessa on syytä toivoa, että eri verkkopalvelujen mittausjärjestelmissä ryhdytään käyttämään yhtenäisiä, vertailukelpoisia kriteereitä. Suomen Mediatarkastus laati asiasta oman ehdotuksensa viime vuonna.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta