Sävelradiosta, Iskelmäradiosta ja Sport FM:stä ensimmäiset valtakunnalliset tavoittavuusluvut (13.12.2001) |
Sävelradio, SuomiPOP ja NRJ nappaavat kukin 3 % kaikesta yli 9-vuotiaiden suomalaisten radiokuunteluun käyttämästä ajasta. KissFM:n osuus on 6 %, Iskelmäradioiden 2 % ja Classic FM:n 1 %. Suurinta, 16 %:n kanavaosuutta, hallitsee edelleen Radio Nova.
|
Sävelradio tavoittaa viikoittain 340 000 yli 9-vuotiasta suomalaista, Iskelmäradiot 334 000 ja Sport FM 88 000. Sport FM:n tavoittavuus on vielä sen verran pieni, että kanavaosuutta ei voida laskea. Sävelradion kuuntelijoista jopa 60 % on yli 45-vuotiaita. Iskelmäradioiden kuuntelijaprofiili painottuu voimakkaammin myös 25-44-vuotiaisiin. Kaupalliset radioasemat ovat ohittaneet Ylen viikkotavoittavuudessa. Ylivoimaisesti suurin voittaja on SuomiPOP, joka on kasvattanut viikkotavoittavuuttaan keväästä peräti 64 %. Radio Nova menee vahvasti eteenpäin, kasvua kevään lukuihin 9 %. Samoin NRJ ja Kiss FM ovat petranneet keväästä 5-7 %. Lähde: KRT, syys-marraskuu 2001, valtakunnallinen laaja |