12.3.2015 | Uutisarkisto

SmarpShare aktivoi henkilökunnan brändilähettiläiksi

Sosiaalinen media on tärkeä kanava myös yritysten viestien levittämiseen. Tämän on oivaltanut nerokkaasti suomalainen start-up, SmarpShare. SmarpShare pelillistää somen ja tarjoaa alustan viestien tehokkaaseen jakamiseen.

Me suomalaiset käytämme somea todella aktiivisesti. Meidät voidaan jo luokitella erilaisiin some-persooniin ja some-vaikuttajiin. Dagmarin digitaalisen median tutkimuksen mukaan 11 % suomalaisista sosiaalisen median käyttäjistä on seurailijoita, 12 % tykkääjiä ja kommentoijia ja 15 % HC-sisällöntuottajia. Innokkuudestamme kertoo paljon se, että lähes 40 % Facebookin käyttäjistä tarkistaa profiilinsa ja uutisvirtansa useita kertoja päivässä.

SmarpShare-ohjelman avulla yritysten tai yhteisöjen jäseniä voidaan kannustaa työntekijälähettiläiksi eli jakamaan yhteisiä viestejä omille some-verkostoilleen. Järjestelmässä on pelillinen ominaisuus, eli se näyttää käyttäjien rankingin ja oman sijoituksen sen mukaan, kuka on jakanut minkäkin verran sisältöjä, ehdottanut sisältöjä tai kutsunut uusia käyttäjiä. Aktiivisimmat ”somettajat” palkitaan, kukin yritys voi määrittää palkitsemistavan itse.

Me dagmarilaiset otimme SmarpSharen käyttöön vuoden alussa ja yllätyimme positiivisesti; olemme jakaneet blogejamme sekä tutkimuksiamme entistä aktiivisemmin omissa some-kanavissamme. Myös muissa medioissa julkaistut kirjoituksemme ovat saaneet yllätysmäärän jakoja, samoin olemme lisänneet myös asiakkaidemme sisältöjen ja uutisointien jakamista.

Moni dagmarilainen on kokenut SmarpSharen parhaimmaksi alustaksi sisältöjen jakoon: järjestelmää on helppo käyttää, pelillisyys ja some-aktiiviksi sijoittuminen sekä pienet porkkanat motivoivat. Parin kuukauden kokeilun jälkeen olemme lisänneet sisältöjen jakamista jopa 25 %:a. Olemme tulokseen erittäin tyytyväisiä ja kasvattamassa jakajajoukkoa käyttäjäkoulutuksen avulla paristakymmenestä edelläkävijästä viiteenkymmeneen.

SmarpShare on toimiva työkalu yritysten viestinnän ja sisältömarkkinoinnin tueksi, mutta tämänkin järjestelmän käyttö vaatii suunnittelua ja ylläpitoa, jotta tärkeät sisällöt saavat ansaitsemansa huomion oikeissa sosiaalisen median kanavissa.

Kysy lisää SmarpSharesta, aktivoimme mieluusti myös teidän henkilöstönne some-lähettiläiksi.

Lisätietoja SmarpSharesta: http://www.smarpshare.com/
Tarjoukset ja SmarpShare-koulutukset: viivi.lehtonen@dagmar.fi tai jarkko.vepsalainen@dagmar.fi ja jenny.bjorklund@dagmar.fi

 

Lähde: Dagmarin sosiaalisen median tutkimus, syyskuu–joulukuu 2014

Viivi Lehtonen

Viivi Lehtonen

Lisää aiheesta