Kirjoittaja

Anna Kärkkäinen

Analytiikan kysyntä on sosiaalisessa mediassa ollut kasvussa jo tovin, ja Facebook on pitkään ollut palveluista ainoa, joka on avannut sivujen statistiikkaa käyttäjille. Nyt myös muut sosiaalisen median palvelut ovat ymmärtäneet käyttäjien datan tarpeen. Hyödyntämällä profiileistaan ja seuraajistaan saatavaa tietoa on yritysten – ja Twitterin tapauksessa myös yksityisten käyttäjien – mahdollista tehostaa ja optimoida sisältöään kohderyhmän käyttäytymisen perusteella.

Mitä iloa some-analytiikasta sitten ihan oikeasti on? Arvokasta tietoa on ainakin se, minkälaisia käyttäjiä sisältösi tavoittaa, miten minkäkinlainen sisältö aktivoi ja miten postauksen ajankohta vaikuttaa sen toimivuuteen. Monille vaikea some-mittareiden tavoitteidenasetantakin on helpompaa kun käytettävissä on dataa, johon nojata.

https://analytics.twitter.com/

https://analytics.pinterest.com/

http://blog.business.instagram.com/post/95314562151/businesstools