20.9.2001 | Uutisarkisto

Suomeen kattava tv-mainonnan ostojärjestelmä ensimmäisenä maailmassa

Suomeen kattava tv-mainonnan ostojärjestelmä ensimmäisenä maailmassa (20.9.2001) Tv Gate on tv-yhtiöiden ja suurimpien mediatoimistojen yhdessä kehittämä sähköinen tietoverkko, joka tehostaa ja nopeuttaa tv-mainonnan ostoprosessia. "Kanavavaihtoehtojen lisääntyessä tv-mainonnan suunnittelu käy entistäkin vaativammaksi, jolloin tarvitaan järjestelmä, joka turvaa riittävästi aikaa itse suunnittelutyölle", toteaa kehitystyössä tiiviisti mukana ollut talousjohtaja Timo Välinen Dagmar Oy:stä. Tv Gate on ollut tuotantokäytössä […]

Suomeen kattava tv-mainonnan ostojärjestelmä ensimmäisenä maailmassa (20.9.2001)

Tv Gate on tv-yhtiöiden ja suurimpien mediatoimistojen yhdessä kehittämä sähköinen tietoverkko, joka tehostaa ja nopeuttaa tv-mainonnan ostoprosessia. "Kanavavaihtoehtojen lisääntyessä tv-mainonnan suunnittelu käy entistäkin vaativammaksi, jolloin tarvitaan järjestelmä, joka turvaa riittävästi aikaa itse suunnittelutyölle", toteaa kehitystyössä tiiviisti mukana ollut talousjohtaja Timo Välinen Dagmar Oy:stä.

Tv Gate on ollut tuotantokäytössä syyskuun alusta lähtien. Tätä ennen järjestelmää on kehitetty ja testattu lähes vuoden ajan MTV3:n, Nelosen, Finnpanelin ja suurimpien mediatoimistojen kesken.

Järjestelmä otetaan käyttöön vaiheittain. Esimerkiksi Dagmarissa suunnittelijat ovat voineet jo alkuvuodesta lähtien siirtää talon omalla Media Pro -järjestelmällä tehdyt kampanjaehdotukset Tv Gaten kautta Neloselle. Nyt mukaan tulee myös MTV3. Kun tv-yhtiöt ovat tarkistaneet, että kaikista toivotuista mainospaikoista löytyy tilaa, he palauttavat "rukatun" ehdotuksen takaisin TV Gaten kautta tarjouksen muodossa.

Näin vähennetään päällekkäisiä työvaiheita, tehostetaan rutiineja ja saadaan enemmän aikaa itse suunnittelutyölle.

– Tv Gate on täysin integroitu Dagmarin omaan Media Pro -järjestelmään, jonka avulla kampanjoita voidaan suunnitella monikanavaympäristössä. Tv Gaten ansiosta trafikointi on mahdollista hoitaa aiempaa yksinkertaisemmin ja myös uusien, pienten kanavien varausliikenteen hoitaminen sujuu kustannustehokkaasti, korostaa talousjohtaja Timo Välinen Dagmar Oy:stä.

Dagmarin mediajohtaja Tina Wessman on erityisen innostunut Tv Gaten seuraavasta vaiheesta, jolloin järjestelmään saadaan liitettyä Finnpanelin
tv-mittaritutkimustiedot. Tällöin kampanjan toteutumisen seuranta tulee entistä vaivattomammaksi.

Kun järjestelmän ensimmäisestä vaiheesta on saatu riittävästi kokemuksia, palveluun on tarkoitus liittää myös aineistojen siirto, spottien ajo-ohjeet sekä laskutus.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta