Siinä missä naissurffaajat etsivät verkosta itsensä kehittämiseen ja itsensä ilmaisuun liittyviä saitteja, ovat miehet kiinnostuneempia erilaisista työkaluista ja tiedosta – sekä tietysti seksistä.
Kiinnostuksen kohteet vaihtelevat maittain. Kun Iso-Britannian Georget etsivät verkosta tieteeseen ja teknologiaan liittyviä asioita, tarkistavat Saksan Jürgenit verkosta säätilan.
Tutkimuksessa mukana olleesta viidestä maasta löytyi vain yksi aihepiiri, joka ylsi miesten viiden suosituimman aihepiirin joukkoon neljässä eri maassa.
”Aikuisille tarkoitettu viihde” oli miesten listan kakkosena USA:ssa ja Ranskassa, kolmas Saksassa ja viides Espanjassa. Vain Englannissa aikuisviihde ei yltänyt lainkaan viiden suosituimman aihepiirin joukkoon.
Naiset puolestaan ovat hurahtaneet sähköisiin kortteihin. E-kortit olivat naisten viiden suosituimman aihepiirin joukossa neljässä maassa viidestä. Espanjassa ykkösenä, Ranskassa ja Saksassa toisena ja Saksassa kolmantena.
NetValue on julkaissut myös tuoreen listan verkottuneimmista maista laskettuna internet-talouksien osuuksien mukaan. Tanska on listan ykkösenä ennen USA:ta. Yhtenä syynä pidetään Tanskan verotusjärjestelmää, jossa työnantajat voivat vähentää verotuksessa työntekijöittensä tietokoneet.
Tutkimukseen osallistuneista 5 verkottuneinta maata Tammikuu 2001
Internet-talouksien osuus kaikista talouksista
1. Tanska 54% 2. USA 51% 3. Singapore 47% 4. Taiwan 40% 5. Etelä-Korea 37%
Lähteet: Media Life, NetValue