23.10.2008 | Uutisarkisto

Tapiola kutsuu T-hetkeen

Kampin liikekeskuksessa kulkijat ovat tänä syksynä hidastaneet askeliaan Scandicin kohdalla. Siinä missä ennen rullasi Motivuksen juoksumattoja on nyt uusi vihreän raikas tila, jossa tuntuu tapahtuvan kaikenlaista. Mutta mikä se on: kahvila, palvelupiste, kauppa, näyttelyhuone vai luentosali? Markkinointipäällikkö Kirsi Juusti Tapiolasta kertoo mistä on kyse.

– T-hetki on uudenlainen paikka, jonne voi pistäytyä nauttimaan vaikkapa kupin teetä tai kahvia sekä tapaksia tai tulla lukemaan olohuoneeseen päivän lehdet, kuvailee Juusti. –T-hetkessä järjestetään myös mielenkiintoisia tilaisuuksia, esimerkiksi torstaisin ”Kello viiden tee”, jolloin Petri Keskitalo haastattelee ajankohtaista henkilöä vaihtelevista teemoista.

Tänä torstaina Petri haastattelee jalkapallovalmentaja Jyrki Heliskoskea Suomen Palloliitosta. Ensi torstaina T-hetkeä isännöi Pauli Aalto-Setälä vieraanaan kansanedustaja, runoilija Tommy Taberman.

T-hetken ohjelmatarjontaan kuuluu myös asiakkaille suunnattuja tilaisuussarjoja, kuten sijoituskoulu, jossa eri asiantuntijat luennoivat sijoittamiseen ja säästämiseen liittyvistä asioista.

Eläkkeellä oleville on suunnattu ”Iltapäivän puheenaihe”, jossa käsitellään muun muassa pääomaturvattua sijoittamista ja perintöratkaisuja.

T-hetkessä on myös Fazerin kahvila sekä TAIK:n opiskelijoiden vaihtuva näyttely.

Paketoituja palveluja, lahjaideoita

Tapiolan palvelut näkyvät T-hetkessä paketteina, jotka tarjoavat ratkaisuja niin elintason turvaamiseen eläkepäivinä kuin lahjan hankkimiseen ristiäisiin tai ylioppilasjuhliin. Paikalla on myös Tapiolan asiakasneuvojia.

Juustin mukaan T-hetkessä asioista halutaan kertoa helppotajuisesti, sillä yleensä pankki- ja vakuutusasiat koetaan melko monimutkaisiksi.

– Asiakasneuvojat opastavat ja neuvovat asiakkaita, mutta eivät tyrkytä. Asiointi ja oleilu tilassa tapahtuu asiakkaan ehdoilla.

Asiakkaat mukana myös suunnittelussa

T-hetken tavoitteena on tarjota Tapiolan asiakkaille ja keskustassa käyville jotain uutta.

– T-hetki rakennettiin kaupunkilaisen elämäntavan ehdoilla, korostaa Juusti. –Halusimme tarjota virikkeitä, mutta toisaalta myös paikan rauhoittua hälinän ja kiireen keskellä. Moni kaipaa tietoa ja neuvoja oman taloutensa ja tulevaisuutensa turvaksi – sitä löytyy T-hetkestä.

Keskeinen rooli T-hetken tilan rakentamisessa oli suunnittelutoimisto Kuudes Kerroksella. Suunnittelussa kuultiin Tapiolan asiakkaita jo konseptin nimestä alkaen.

– Suunnittelimme asiakkaiden kanssa yhdessä muun muassa tuotepaketteja sekä mietimme oikeaa tapaa kohdata asiakkaat tilassa. Tämä on Tapiolalle luontainen toimintatapa, koska olemme jo yhtiömuotoisesti asiakkaittemme omistama.

Oma henkilökuntakin levittää sanaa

T-hetkestä on kerrottu asiakkaille oman kampanjasivuston kautta sekä muualla verkossa. Kävijöitä on houkuteltu paikalle myös lehti- ja ulkomainonnan avulla sekä promootioilla Kampin ympäristössä.

– PHS suunnitteli lanseerausmainonnan, Dagmarin kanssa on pohdittu paljon T-hetken kokonaisnäkyvyyttä, jossa verkon rooli korostuu. Olemme saaneet arvokasta apua oikeisiin mediavalintoihin, toteaa Juusti.

Markkinointitoimenpiteitä on tehty myös yhdessä muiden yhteistyökumppanien kanssa; T-hetkestä löytyy Tapiolan omien tuotteiden lisäksi Martelan kalusteita, Suomalaisen Kirjakaupan kirjoja, tietoa EMMAn näyttelyistä ja Helsingin luonnonsuojeluyhdistyksen luontoretkistä.

– Yhteistyökumppanit nähtiin heti alussa erittäin tärkeänä osana konseptia, ja he kokivat yhteistyön varsin luontevaksi.

Myös oma henkilökunta on haastettu mukaan kertomaan uudenlaisesta kohtauspaikasta.

– Olemme pitäneet markkinointipaletissa erittäin tärkeänä sitä, että Tapiolan oma henkilökunta tutustuu paikkaan ja tuo sinne ystäviään ja tuttaviaan. Näin
konsepti avautuu parhaiten ja sana lähtee kiertämään.

Investointi Tapiola-brändin kehittämiseen

Tapiolalla ollaan hyvin tyytyväisiä siihen, että T-hetki saatiin toteutettua runsaassa vuodessa.

– T-hetki on investointi Tapiola-brändin pitkän ajan kehittämiseen eli sen rooli on enemmän imagollinen. Tulosten seurannassa tärkeintä ovat laadulliset palautteet, joita saamme asiakkailtamme. Tietysti seuraamme myös kävijämääriä ja tuotepakettiemme menekkiä, mutta näin uuden konseptin alussa katse on vielä pidemmällä.

– Asiakkailta saatu palaute on ollut varsin myönteistä ja muun muassa lahjapaketti-ideasta on pidetty. Jatkamme kehittämistä asiakkaidemme ehdoilla.

T-hetki löytyy Kampin liikekeskuksen Narinkka-aukiolta. Sisäänkäynti Tapiolan toimiston viereisestä ovesta. Avoinna ma 11–18, ti-pe 11–20 ja la 10–15.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta