4.11.2004 | Uutisarkisto

Tasavuosia täyttävä Nyt-liite lisää kierroksia

Nyt-liite täyttää ensi vuonna 10 vuotta ja aikoo sen kunniaksi uudistua entistäkin räväkämmäksi. Tavoitteena on  kehittää Nytistä pääkaupunkiseudun menoauktoriteetti, joka houkuttelee kaivamaan kalenterin esiin. Ensi vuonna Kuukausiliite tekee Premium-tutkimuksen ja Verkkoliite uudistuu. Taloussanomat vastaa Kauppalehden Presson tuloon uudistamalla Lauantai-liitettään ja postittamalla sitä Helsingin Sanomien päättäjälukijoille.

Nyt-liitteeseen lisää mainospaikkoja

Ensimmäinen uudistunut Nyt-liite kolahtaa postiluukuista tammikuussa viikolla neljä. Luvassa on uusia teemasivuja, kuten tyyli, yöelämä ja raha sekä uusia teemanumeroita, kuten Rakkaus, Kovat paketit, Kesähuvit ja Perhepaketti. TV-tiedot-osio laajenee ja sisältää jatkossa muun muassa elokuvakanavat. Samoin Mitä nyt -osio laajenee; mukaan tulevat Tukholman ja Tallinnan keikat, klubit ja festarit.

Ulkoasu uudistuu typografiaa myöten. Oppaasta rakennetaan lehtimäisempi ja tapahtumista tehdään nostoja ja suosituksia luetteloiden sijaan. Jopa sivuilla seikkailleelle jänikselle on suunniteltu ”uutta elämää”. Ja Julia Vuoren iki-ihana Sika palaa Pariisista Helsingin lähistölle.

Mainostajille tarjotaan uusia ilmoituskokoja ja -paikkoja sekä ilmoituskoosteita. Ilmoitusten sijoittelun suhteen luvataan lisää joustavuutta.

Nyt.klubissa 5 000 jäsentä

Nyt.fin kävijämäärät ovat olleet nousussa sivujen uudistuksen jälkeen. Vuosi sitten syyskuussa viikolla 42 eri kävijöitä oli 26 100 ja tänä vuonna samalla viikolla vastaava luku oli 35 591.

Kesän jälkeen sivuille perustettu Nyt-klubi on kerännyt jo 5 000 jäsentä. Tavoitteena on tuplata jäsenmäärä. Nyt-klubi on 18-30-vuotiaille tarkoitettu klubi, jonka jäsenet saavat erilaisia etuja, kuten erikoistarjouksia, tietoja tapahtumista ja suuremman opiskelija-alennuksen lehden tilauksesta. Klubiin otetaan mainostajia yhteistyökumppaneiksi. Puolivuosittain vaihtuvat pääyhteistyökumppanit saavat näkyvyyttä verkkosivuilla sekä mahdollisuuden tekstiviestisuoran lähettämiseen. Klubikumppanit voivat välittää sivujen kautta esimerkiksi tarjouksia.

Kuukausiliitteen Premium-tutkimus

Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen Premium-tutkimus tehdään ensi vuonna neljännen kerran. Kuukausiliitteessä mainostaville brandeille joka toinen vuosi tehtävä selvitys perustuu kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen tutkimuksen uudenlaiseen yhdistämiseen. Ensin vastaajia pyydetään ottamaan kantaa 210 sanaan seitsenportaisella arvoasteikolla. Näin voidaan kohderyhmittäin tutkia, mitkä sanat eri ryhmissä korostuvat positiivisesti ja mitkä negatiivisesti.  Lisäksi vastaajilta kysytään sadan brandin pitämisestä ja käyttämisestä. Tulokset yhdistetään Premium-karttaan, joka havainnollistaa kohderyhmän sanoille antamien arvotusten eron muihin vastaajiin.

Verkkoliitteelle tutkimusviikkoja

Helsingin Sanomat julkaisee ensi keväänä ja syksyllä Koulutus-liitteen. Kesä-liite korvaa Nytin Kesämenot-festariliitteen, ja MM-kisaliite ilmestyy elokuussa. Lokakuussa julkaistaan uutuustuote, Talvi-liite. Kaikkien liitteiden koko on leikattu tabloid.

Heat set -painatuksella tehtyihin ilmoitusliitteisiin saadaan  vuoden 2005 aikana paljon eri kokovariaatioita.

Helsingin Sanomain Verkkoliite uudistuu ensi vuoden aikana. Verkkoliitteessä ryhdytään toteuttamaan tutkimusviikkoja, jolloin kaikki sivustolla esiintyvät ilmoitukset tutkitaan.

Helsingin Sanomain sekä Nyt-liitteen keskimääräinen hinnankorotus on 2,8 prosenttia. Kuukausiliitteen hinnat säilyvät ennallaan. Profit-taulukko muuttuu volyymipohjaiseksi.

Taloussanomat vahvistaa Lauantai-liitettä

Taloussanomien hinnat laskevat keskimäärin 2,6 prosenttia. Torstain ja lauantain hinnat on yhdistetty.

Taloussanomien Lauantai-liitteen ulkonäkö uudistuu: koko muuttuu leikatuksi tabloidiksi eikä ilmoituksissa ole jatkossa muoto- tai kokorajoituksia. Hintaesimerkkejä näille erikoisratkaisuille on luvassa piakkoin.  Lauantailevikkiä vauhditetaan jakeluilla Helsingin Sanomain päättäjä- ja yrittäjälukijoille.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta