Kirjoittaja

Sakari Forslund

Nykyasiakasmarkkinointi on vieläkin valitettavan usein irrallaan muusta markkinointiviestinnän suunnittelusta. Ratkaisu löytyy selkeästä strategiasta ja markkinointisuunnitelmasta, joka tukee niin nykyasiakkaiden hoitamista kuin uusien hankkimista. Näin toiminta pysyy suunnitelmallisena, ja toimenpiteiden mittaaminen ja analysointi eivät unohdu.

Esimerkiksi suorakirjeiden ja sähköpostien kontrolliryhmien, reagoineiden ja/tai reagoimattomien analysoinnin tai vaikkapa vaikutusalueiden analysoinnin avulla toimenpiteitä voidaan tehostaa merkittävästi. Näin varmistetaan, että viestintä tavoittaa yhä paremmin juuri oikean, viestistä kiinnostuneen kohderyhmän – ja kustannustehokkuus paranee. Samalla paranee myös asiakaskokemus, ja ehkäpä ne sähköpostien avausprosentitkin kääntyvät kasvuun.

Liikkeelle pääsee kätevästi esimerkiksi lyhyellä analyysillä nykyasiakaskannasta ja sen hyödyntämisen tilasta. Kyse on helposta ja nopeasta toimenpiteestä, joka antaa tukevamman perustan suunnitella seuraavat askeleet matkalla kohti tehokkaampaa nykyasiakasviestintää.
Tervetuloa perjantaina 12.9.2014 Dagmariin aamiaiselle kuulemaan esimerkkejä siitä, kuinka voit suunnitella ja toteuttaa nykyasiakasviestintää tehokkaammin ja näin saada tehot irti omista medioista. Ilmoittaudu tästä heti, sillä paikkoja on enää muutama jäljellä! Tilaisuus on maksuton.