16.1.2014 | Uutisarkisto

ThingLink Dagmarin some-työkalupakkiin

Dagmar lähtee ensimmäisenä suomalaisena mediatoimistona yhteistyöhön interaktiivisia kuvia tarjoavan ThingLinkin kanssa. ThingLink on vuonna 2010 perustettu suomalainen start-up, joka toimii tällä hetkellä New Yorkista ja Helsingistä käsin. Jo nyt Thinglinkillä on 400 000 rekisteröitynyttä julkaisijaa. Vuoden 2013 lopussa ThingLink-kuvilla oli noin miljoona kävijää päivässä (800 000 uniikkia/päivä).

ThingLink yhdistää visuaalisuuden, interaktiivisuuden ja informatiivisuuden: ThingLink-tuotekuvaan voidaan liittää esimerkiksi videota tai musiikkia, linkin suoraan verkkokauppaan tai tuotteen lisätietoihin. Yksi kuva kuljettaa helposti mukanaan monta tarinaa. Kuvan huomioarvo kasvaa ja sen kautta voidaan tarjota lähes rajaton määrä sisältöjä eri muodoissa.

ThingLinkin business-käyttäjien määrä on kasvanut kovaa vauhtia Yhdysvalloissa. ThingLinkin toimitusjohtaja Ulla Engeström arvioi, että ThingLinkistä innostuvat ne asiakkaat, joille kustomoidaan oma profiili ikoneilla ja datalla. Tuotekuvat kiinnostavat ihmisiä, kun niissä on yksityiskohtia.

– Onnistuneessa mainoskampanjassa keskimäärin 70–80 % katsoo mitä linkkejä kuvassa on ja 10–20 % klikkaa lisätietoja. Eräs asiakkaamme arvioi, että ThingLinkin käyttö tuottaa heille noin 20 % lisäostoja, kertoo Ulla Engeström.

Kuvilla voi tehostaa myös Pinterestin, Twitterin ja Facebookin käyttöä, sillä Pinterestiin voi pinnata ThingLink-kuvia ja jakaa niitä myös siten muihin sosiaalisen median palveluihin. Myös YouTuben ja Spotifyn voi linkata ThingLink-kuvien päälle.

ThingLink-alustalla toteutetuissa tuotelanseerauksissa on saatu jopa 90 % sitoutumistulos. Interaktiivisten elementtien vaikutuksesta kuvan vaikuttavuus kasvaa, sillä ThingLink-kuvaa katsellaan jopa kolme kertaa tavallista pidempään.

Ihmisiä kiinnostaa tutkia millainen uusi tuote on. ThingLinkillä mainoskuvaan saadaan pinnattua mukaan kaikki mahdollinen data: lähikuvia ja käyttöohjeet sekä vaikka tv-spotti. Myös analytiikka on kunnossa, jokaisen kuvan tai videon katselut ja jaot sekä embed-lokaatiot ovat seurattavia.

Dagmar konsultoi asiakkaitaan ThingLinkin käytössä ja tilien perustamisessa. Dagmar saa tiedon palvelun uusista ominaisuuksista ensimmäisten joukossa ja auttaa asiakkaitaan löytämään ThingLinkin hyödyt ja tehot. ThingLinkistä on hyviä kokemuksia esimerkiksi IKEA Sverige:n, Nokia USA:n ja Alma Median Etuoven markkinoinnissa.

IKEA
Nokia on FB
Etuovi

Kysy lisätietoja ThingLinkin potentiaalista ja tuloksista: viivi.lehtonen@dagmar.fi
https://www.thinglink.com/business
https://www.facebook.com/ThingLink

Viivi Lehtonen

Viivi Lehtonen

Lisää aiheesta