22.6.2015 | Uutisarkisto

Tubecon tulee – oletko valmis?

YouTube on todellinen massamedia, joka tavoittaa kohdeyleisönsä erittäin tehokkaasti. Tutkimusten mukaan keskimääräinen YouTube-sisällön kuluttaja on 15–24-vuotias nuori. Päivittäisessä tavoittavuudessa YouTube ohittaa lineaarisen tv:n selvästi 15–44-vuotiaiden kohderyhmässä, viikoittain kanava tavoittaa jopa 27 % nuorista, joita ei tavoiteta perinteisellä televisiomainonnalla. Mainostajalle YouTube tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia aina kuvavirrassa ja YouTube-hakutuloksissa mainostamisesta brändeille omannäköisiksi optimoituihin YouTube-kanaviin.

Miten markkinoija voi hyötyä Tubecon-tapahtumasta?

Trendejä ja ostokäyttäytymistä ohjaavat tubettajat on oiva ryhmä nuoremman kohderyhmän tavoittamiseen. Yhdysvalloissa tehtyjen kyselytutkimusten mukaan tubettajat ovat nuorten mielestä suositumpia kuin perinteiset julkkikset. Heitä pidetään Hollywood-tähtiä vetovoimaisempina ja helpommin samaistuttavina.

Suomessa tubettajayhteistyötä koordinoi kolme yritystä: Töttöröö, Splay ja United Screens. Näiden toimistojen listoilta löytyy suomalaisia huipputubettajia, kuten Justimusfilms, Soikkuu, Eeddspeaks, Herbalisti ja monet muut nuorison huulilla olevat nimet.

Tekemällä sisältöyhteistyötä tubettajan kanssa brändi voi tuoda itsensä tai tuotteensa aidosti lähelle faneja. Ymmärrettävästi tubettajat eivät ole valmiita työskentelemään brändien kanssa, joita eivät itse koe omalle kanavalleen sopiviksi. Tärkeää onkin rakentaa yhteistyö siten, että se tuntuu luonnolliselta niin brändin, tubettajan, kuin fanienkin näkökulmasta.

Tubecon-tapahtuma on mainio keino tuoda itsensä tunnetuksi tubettajien kautta. Tänäkin vuonna Tubeconissa on mukana monipuolinen joukko mainostajia luovilla ratkaisuillaan. Jos et ehtinyt tänä vuonna mukaan, ole paikalla ensi vuonna!

http://www.tubecon.fi/

Mukaan YouTubeen? Etkö tiedä mistä aloittaa? Ota yhteys: sami.koski@dagmar.fi
Lähde: TNS Gallup, Syyskuu 2014

 

Sami Koski

Sami Koski

Sami Koski on hakukonemarkkinointiin ja Youtuben mahdollisuuksiin erikoistunut Digital Manager. Sosiaalinen media, etenkin vlogit ja tubettajat ovat sydäntä lähellä sekä ammatillisesti että vapaa-aikana. Työajan ulkopuolella rakkain harrastus on musisointi.

Lisää aiheesta