Miten markkinoija voi hyötyä Tubecon-tapahtumasta?
Trendejä ja ostokäyttäytymistä ohjaavat tubettajat on oiva ryhmä nuoremman kohderyhmän tavoittamiseen. Yhdysvalloissa tehtyjen kyselytutkimusten mukaan tubettajat ovat nuorten mielestä suositumpia kuin perinteiset julkkikset. Heitä pidetään Hollywood-tähtiä vetovoimaisempina ja helpommin samaistuttavina.
Suomessa tubettajayhteistyötä koordinoi kolme yritystä: Töttöröö, Splay ja United Screens. Näiden toimistojen listoilta löytyy suomalaisia huipputubettajia, kuten Justimusfilms, Soikkuu, Eeddspeaks, Herbalisti ja monet muut nuorison huulilla olevat nimet.
Tekemällä sisältöyhteistyötä tubettajan kanssa brändi voi tuoda itsensä tai tuotteensa aidosti lähelle faneja. Ymmärrettävästi tubettajat eivät ole valmiita työskentelemään brändien kanssa, joita eivät itse koe omalle kanavalleen sopiviksi. Tärkeää onkin rakentaa yhteistyö siten, että se tuntuu luonnolliselta niin brändin, tubettajan, kuin fanienkin näkökulmasta.
Tubecon-tapahtuma on mainio keino tuoda itsensä tunnetuksi tubettajien kautta. Tänäkin vuonna Tubeconissa on mukana monipuolinen joukko mainostajia luovilla ratkaisuillaan. Jos et ehtinyt tänä vuonna mukaan, ole paikalla ensi vuonna!
Mukaan YouTubeen? Etkö tiedä mistä aloittaa? Ota yhteys: sami.koski@dagmar.fi
Lähde: TNS Gallup, Syyskuu 2014