9.2.2000 | Uutisarkisto

TVTV! ei näy Helsingissä

TVTV! ei näy Helsingissä (9.2.2000) MTV Oy:n uusi kaapelikanava TVTV! aloitti lähetykset tiistaina 1.2.2000. Kaapeliyhtiöistä 29 on solminut sopimuksen kanavan kanssa ja yksi sopimus on vahvistusta vailla. Näiden yhtiöiden alueella on n. 514 000 kaapelitaloutta. Neuvotteluja käydään vielä neljän yhtiön kanssa, joiden alueella on n. 354 000 kaapelitaloutta. Tilanne on avoin mm. b Helsingin /b […]

TVTV! ei näy Helsingissä (9.2.2000)

MTV Oy:n uusi kaapelikanava TVTV! aloitti lähetykset tiistaina 1.2.2000. Kaapeliyhtiöistä 29 on solminut sopimuksen kanavan kanssa ja yksi sopimus on vahvistusta vailla. Näiden yhtiöiden alueella on n. 514 000 kaapelitaloutta. Neuvotteluja käydään vielä neljän yhtiön kanssa, joiden alueella on n. 354 000 kaapelitaloutta. Tilanne on avoin mm. b Helsingin /b osalta.

Suomessa on 34 kaapeliyhtiötä, joiden alueella on vajaat 900 000 kaapelitaloutta ja noin 2, 2 miljoonaa asukasta.

MTV3:n omistaman TVTV!:n tavoitteena on prosentin osuus valtakunnallisesta televisionkatselusta vuoden 2001 alkuun mennessä. Kanava on alusta lähtien mukana TV-mittaritutkimuksessa. Ensimmäiset tulokset saadaan, kun viikkopeitto on 5 %.

TVTV! ryhtyy tavoittelemaan 15-45-vuotiaita "kaupunkilaisia, nuorenmielisiä ja edelläkävijähenkisiä katsojia". Ohjelmisto tulee koostumaan vanhojen sarjojen uusinnoista, musiikista ja tvwebistä. Kanava aikoo panostaa mm. science fictioniin ja toimintaviihteeseen. Ruutuun palaavat mm. Avaruusasema Alfa, Näkymätön mies, L.A.Law sekä Paluu Eedeniin. Nuorisoa tavoitellaan erityisesti omalla Jyrki-ohjelmalla, joka lähetetään suorana lähetyksenä joka arkipäivä. Sen sijaan urheilua, uutisia tai kilpailuohjelmia ei kanavalla esitetä.

Uutuutena on sisältöyhteistyö Iltalehden kanssa. Iltalehti alkaa kokeilla kanavalla päivittäistä talk show -ohjelmaa.

TVTV!:n mainosaikaa voi ostaa vain koko kanavalle, eli alueellinen mainonta ei onnistu. Mainostaja maksaa vain saavutetuista kontakteista. Suuremman, miljoonan bruttokontaktin kampanjapaketin mukaan laskettuna TVTV!:n kontaktihintataso on 51 mk/1000 kontaktia (kaikki yli 10-vuotiaat), kun vastaava luku MTV3:n valtakunnallisessa kohderyhmäkaupassa, primetime-aikaan on 42 mk/1000 kontaktia ja Nelosella 45 mk/1000 kontaktia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että TVTV!:n kohderyhmä on kilpailevia kanavia rajatumpi.

Kanava aloittaa 11 hengen voimin, joista ydinjoukko työskentelee Lasipalatsissa ja tekniikka Pasilassa. TVTV!:n lisäksi ainakin Modern Times Group on suunnitellut omaa kaapelikanavaa.

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta