Kirjoittaja

Dagmar

KMT-lukijatiedot 2001 -tutkimuksen raportoinnissa on mukana 10 naistenlehteä ja 12 naisten erikoislehteä. Näiden lehtien yhteenlaskettu lukijamäärä on 7,4 miljoonaa, josta 19 % on miehiä.

Mieslukijoita on eniten Kodin Pellervolla sekä Kunto Plus -lehdellä, joissa mieslukijoiden osuus on vähintään kolmannes, ja vähiten käsityölehdillä ja Madamella, joiden lukijakunnasta on alle 10 % miehiä.

Mieslukijoista 60 % lukee lehden kotona ja noin kolmasosa muualla.

Tyypillisin mieslukija on 30-64-vuotias, parisuhteessa elävä, vähintään ammattikoulun tai opiston suorittanut toimihenkilö, joka asuu melko todennäköisesti Etelä-Suomen läänissä.

Miesten kosmetiikka- ja hygieniatuotteet on tyypillisin tuoteryhmä, jonka mainontaa näkee usein myös naistenlehdissä. Näiden tuotteiden valinnassa ja hankinnassa on monen miehen takana asiantunteva nainen. Vai pitäisikö sanoa näidenkin…

Lähde: KMT-lukijatiedot 2001