1. Kanavan ulkoasu on käyntikorttisi.
Valitse profiilikuvasi ja kanavasi taustakuva huolella, optimoi ne YouTuben kuvasuhdeasuositusten mukaisiksi. Muista, että kanavallasi voidaan käydä useammilla päätelaitteilla, vältä pientä tekstiä kuvissasi ja luota visuaalisuuden voimaan.
2. Aseta kanavallesi esittelyvideo ja soittolistoita videosi.
Esittelyvideo käynnistyy automaattisesti, kun joku, joka ei ole kanavasi tilaaja, saapuu kanavallesi. Esittele videolla brändisi ja YouTube-kanavasi. Miksi juuri SINUN kanavasi on kiinnostava, asiantunteva ja uskottava? Videoiden jako soittolistoihin helpottaa kävijää hahmottamaan kanavasi sisältöjä ja auttaa siirtymään helposti videosta toiseen. Teemoita videosi ja jaa ne soittolistoihin.
3. Optimoi videosi.
YouTube on toiseksi suurin hakukone Googlen jälkeen. Jos hakukone ei tiedä, mistä videosi kertovat, miten se voisi osata tarjota niitä käyttäjille? Videoidesi otsikko, kuvausteksti ja loppukäyttäjille näkymättömät meta-avainsanat auttavat YouTube- ja Google-hakuja yhdistämään videosi oikeisiin hakuihin ja vastaaviin aihepiireihin kuuluviin videoihin. Lisäksi otsikon tulee houkutella käyttäjiä katsomaan videoitasi. On aika kuopata huonot otsikot, kuten ”YRITYS X 20s TV-SPOT 2015”. Kerro otsikossa ja kuvaustekstissä, mistä videosi kertoo. Laita meta-avainsanoiksi sellaisia hakutermejä, joilla haluat käyttäjien löytävän videosi.
Facebook-kanavat on jo laitettu kuntoon, eikö vain? Nyt on YouTuben vuoro.
Etkö tiedä mistä aloittaa kanavasi optimointi? Hämmentääkö asetusviidakko ja avainsanoitus ahdistaa? Ota yhteyttä: sami.koski@dagmar.fi
Lue myös seuraavat bloggauksemme:
”360 astetta – verkkovideon uusi ulottuvuus.” Sami Koski, Digital Performance Planner
”Hyödyntääkö yrityksesi Twitterin yksityisviestejä?” Matias Kontio, Digital Manager
”Snapchat tarjoaa monia tapoja tavoittaa nuoret.” Wilma Inkinen, Junior Digital Planner