Dagmar

Sain eilen kunnon ahaa-elämyksen, kun katsoin Diilin uutta tuotantokautta televisiosta. Ahaa-elämys ei tullut Mr. Trumpin hiuslisäkkeestä, eikä riitelevistä ja selkäänpuukottavista nousukaskilpailijoista, vaan mielestäni aika loistavasta mediapaikasta ohjelman lopussa. Voi olla, että tämä on vanhakin juttu, mutta omat silmäni tarttuivat tähän vasta ensimmäistä kertaa. Nimittäin aina jakson lopussa pelistä erotettua kilpailijaa oven edessä odottaa taksi, jonka katolla on NYC:ssä tyypillinen iso valomainos. Tässä kyseisessä taksissa katolla on ”Google HotJobs”-mainos!

Ei voi iskeä enää paremmin. Pelissä kilpailijat tavoittelevat huippuvirkaa jossain Trumpin yrityksistä (todellisuudessahan ohjelma on Trumpin keino edistää omia busineksiään ja saada julkisuutta hankkeilleen, win-win tilanne siis). Ne miljoonat muut parempaa työpaikkaa haikailevat voivat tutustua Googlen kuumiin työpaikkoihin. Loistavasti sijoiteltu mainos ohjelman sisälle. Mites tämä olisi meidän Suomen wanna-be-diilissä hoidettu?

Tero Honkala