Heini Ulmanen

No nyt sitä saa. Timelinea nimittäin. Enää ei tarvitse teeskennellä olevansa Facebook developer, jotta saisi käyttöönsä kauan kauan odotetun ominaisuuden.

Ohjeita käyttöönottoon puskee luonnollisesti useammasta tuutista; tässä vielä Dagmarin suomennos.

Klikkaa osoitteeseen https://www.facebook.com/about/timeline, klikkaa vihreää nappia ja siinä se on!

Seuraavaksi FB pyytää sinua ”Take a tour” eli tutustumaan aikajanan ominaisuuksiin. Kun koet olevasi valmis muutokseen, klikkaa edelleen Publish eli julkaise, ja näin olet uudella aikakaudella.

Tällä hetkellä yritys tiedottaa, ettei Timeline ole käytettävissä yrityksien sivuille. Se ei kuitenkaan estä montaa brändiä olemaan kekseliäs: Volkswagen tarjosi jo lokakuussa uutta Beetleään Timelinen profiili-taustakuvaksi. Nyt samaa tarjoaa Mountain Dew. Helppo ja nopea kikka – tosin jää nähtäväksi, kuinka moni haluaa tallentaa brändin kuvan taustakuvakseen.

Facebook-mainosten näkyminen Timelinen oikealla puolella on testissä ja muuttuu koko ajan: välillä uutisia tulee Aasiasta, välillä Jenkeistä, joten tässä vaiheessa kannattaa rauhoittua ja katsoa mitä tuleman pitää.