27.2.2009 | Vanhat blogit

Bloggaajat kiilaavat toimittajien ilmaisille lounaille

Eilinen Resume kertoi, kuinka Philips kustantaa kärkibloggajia ja toimittajia nautiskelemaan uuden tuotteen lanseerausseminaarin antimista Lissaboniin. Toissapäivänä Ylen iltauutisissa haastateltiin suomalaista muotibloggaaja Tara Banxxiä bloggauksen kaupallisesta ulottuvuudesta: kutsuja lanseeraustilaisuuksiin satelee eikä testattavista tuotteista ole pula. Ja kyllähän Taran blogi ihan mukavasti antaakin vastinetta yritysten vaivannäölle.

Markkinoijat ovat siis löytäneet bloggaajien mediavoiman meilläkin ja eittämättä: blogilistan kärkikaartissa komeilee ihan varteenotettavilla lukijamäärillä varustettuja muotiblogeja ja ruokablogit kolkuttelevat ihan siinä kantapäillä. Peittoprosenteilla bloggaajat eivät ammatitoimittajien kanssa vielä Suomessa kisaa (blogeja seuraa 23% suomalaisista netinkäyttäjistä, Web&mobile Tracking 2/08), mutta blogien medialukutavassa ja suosittelun voimassa piilee markkinoijalle herkkuja.

Jäämme Digitalikon korruptoinuneessa toimituksessa odottamaan, milloin markkinojat löytävät meidät. Lupaamme olla erittäin kaupallisia!

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta