Hunterin mukaan meidän pitäisi heittää romukoppaan ajattelu, jossa otetaan lähtökohdaksi tuote ja sen kilpailuedut. Ihmiset ovat huomattavasti kiinnostuneempia omasta elämästään kuin brändeistä tai varsinkaan niiden mainonnasta. Siksi pitäisikin ottaa suunnittelun lähtökohdaksi jokin asia heidän elämässään. Mainontaa voitaisiin suunnitella vaikka ajankohtalähtöisesti ja paikkaan perustuvana. Myös käytettävä mediatila voi sanella toteutetun ratkaisun.
Näinhän sen pitäisikin olla, mutta totta on, että usein mennään vanhan kaavan mukaan. Joskus tämä saattaakin olla oikea tapa ja televisiomainonta kieltämättä myös useassa tapauksessa toimii. Onnistuessaan medioiden uudet käyttömahdollisuudet saavat kuitenkin aikaan vaikutuksen, joka on jotain aivan muuta kuin mitä perinteiset tavat voivat koskaan tarjota. Idea on kuitenkin edelleen keskiössä. Sen toteuttamisessa on pidettävä silmät ja mieli avoinna.
Matias Vakkilainen