Dagmar

GoViral painotti suuresti mittaamisen ja reagoinnin merkitystä: ensin pitää tietysti katsoa esim. kuinka pitkälle markkinointivideota on katsottu ja analysoinnin jälkeen pitää tarvittaessa olla valmis tekemään muutoksia. Viestin on tultava läpi vaikka videon kokonaispituus olisi viisi minuuttia. Ja viestin tyyppi riippuu täysin siitä missä osassa ostosuppiloa kohderyhmä sijaitsee.

Nokialla videosisällön luominen on tullut mukaan osana isompaa muutosta: enää markkinointia ei mietitä kampanjointina vaan jatkuvana tekemisenä, jossa joka viikko mietitään mitä ensi viikolla verkkoon laitetaan. Videosta onkin tulossa strateginen välinen taktisen sijaan.

Siirtyminen videomainonnasta puhumiseen ei siis riitäkään. Pitäisi osata tuottaa jatkuvasti kiinnostavaa sisältöä, johon kohderyhmä voi jotenkin samaistua. Ainakin sisällön pitäisi jotenkin viihdyttää kohderyhmää tai muuten helpottaa heidän elämäänsä. Ei muuten mikään helppo tehtävä.

 

Matias Vakkilainen