30.3.2007 | Vanhat blogit

Googlen Nousu ja Uho

”Googlen visio on tuoda kaikki maailman onlineja offline informaatio yhteen ja kaikkien ulottuville.” – Mikko Järvenpää,Googlelta kertoi DiViAn seminaarissa Helsingissä marraskuussa.

Näyttääsiltä, että Googlen visio on myös ottaa iso osa mainosrahoista. Niin, janyt ei puhuta vain netistä! Google tähtää isoksi peluriksi radio, televisio japrinttimainonnan jakeluun.

Google ja radio

Google osti viime vuonna dMarc nimisen yrityksen$106 miljoonalla. Google aikoo lähteä nyt organisoimaan myös broadcastingpuolen mainoksia, tuoden aluksi mainostajat ja radioasemat yhteen.

dMarcin sivuilla oli kaupan jälkeen teksti:
”Google plans toextend targeted, measurable advertising to the broadcast space. In fact, evenas you read this, our engineers and executives are working to seamlesslyintegrate dMarc’s technologies and operations to offer AdWords advertisers abroad suite of digital
broadcast options.”

 

Google ja offline ilmoitukset

Google on aloittanut perinteistenlehti-ilmoitusten myynnin jo aikaa sitten. Google Publication Ads myyntiei ole kuitenkaan lähtenyt liikkeelle odotetusti. Odotettavaksi jääkin miten Googlekäyttää muskeleitaan yrittäessään parantaa offline mainontaansa.

Google ja televisio

Googlen saattaa aloittaaa tv-mainontatestauksetpian! Yhtiö on lähestynyt ainakin Comcast kaapelijättiläistä mainosten jakelun aloittamisesta, sekä CBS:ää

Googlen toimitusjohtaja Eric Schmidt kertoiSearch Engine Strategies Conferencensissa viime syksynä seuraavaa:
”Targeted measurabletelevision ads or video ads on the Internet are starting now. We at Google havethought about maybe we could do targeted measurable television ads on realtelevision. So we’re thinking about using our advertising system and ourtargetability for every form of advertising.”

Tämä enteilee yrityksen tyylin tietäenpartneroitumista jonkun tv-alan yrityksen kanssa tai Googlen lompakon paksuuden tietäen jonkunstrategisen tv-alan yrityksen ostamista

Mitä ongelmiä näette offline-puolelle siirtymisessä?
Pystyykö Google enää olemaan se neutraali ja kiva kaikkien oma brändi?

Sami Salmenkivi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta