27.6.2006 | Vanhat blogit

Ilmaista co-brandingia

Hyvä esimerkki viraalin/buzzin voimasta: Mainelaiset Fritz Grobe ja Stephen Voltz videoivat "kemiallisen kokeensa": heput huomasivat, että sotkemalla Coca-cola lightia ja Mentoksia keskenään saadaan aikaan komea suihkulähde. Videosta tulikin ilmiö verkossa ja sadat kotivideoijat innostuivat vielä kokeilemaan samaa. Mentoksen markkinointiosaston arvio netissä pyörivistä amatöörivideoista on n. 800 kpl ja ilmaisen näkyvyyden arvon ylittävän jo 10 miljoonaa […]

Hyvä esimerkki viraalin/buzzin voimasta: Mainelaiset Fritz Grobe ja Stephen Voltz videoivat "kemiallisen kokeensa": heput huomasivat, että sotkemalla Coca-cola lightia ja Mentoksia keskenään saadaan aikaan komea suihkulähde. Videosta tulikin ilmiö verkossa ja sadat kotivideoijat innostuivat vielä kokeilemaan samaa. Mentoksen markkinointiosaston arvio netissä pyörivistä amatöörivideoista on n. 800 kpl ja ilmaisen näkyvyyden arvon ylittävän jo 10 miljoonaa dollaria (Wall Street Journal 12.6.2006).

Brandeillä itsellään ei kuulemma ole asian kanssa mitään tekemistä, mutta ilmainen näkyvyys kelvannee.

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta