20.8.2007 | Vanhat blogit

iloisen kaupalliset Simpsonit

Päivän Ilta-Sanomissa kehuttiin Nokian kykyä hyödyntää elokuvateollisuutta – kieltämättä Simpsonit-elokuvassakin Homerin puhelimen tuttu Nokia tune -soittoääni hymyilytti. Product placement onnistuu animaatiossakin!

Simpsonit-elokuvan lanseeraus yhteistyössä 7-eleven -ketjun kanssa oli poikkeuksellinen neronleimaus sekin: yli 6000 7-eleven-kauppaa ympäri amerikkaa muutettiin Springfieldistä tutuksi Kwik-E-Martiksi ja kauppojen valikoimaan ilmestyi sarjasta tuttuja tuotteita kuten KrustyO’n muroja ja Buzz-kolaa. Tempaus herätti myös etnissävytteistä keskustelua: Matt Groening loi alunperin Kwik-E-martin pitäjän intialaisen Apun hahmon erään 7-elevenin kauppiaan innoittamana ja edelleenkin monet ketjun yrittäjistä ovat intialaista syntyperää. Jutusta lisää mm.: Access Hollywood.

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta