24.3.2010 | Vanhat blogit

Jos asiakas kysyy, vastaatko? Vai kuuletko edes koko kysymystä?

Tietoviikko uutisoi, että johtajien tietämättömyys estää yrityksiä lähtemästä mukaan sosiaaliseen mediaan.

Kuinka monella prosentilla suomalaisista yritysjohtajista on oma Facebook-profiili? Täysin satunnaisella Stetson-Harrison-menetelmällä valitsin viisi suomalaista pörssityritystä: ison matkailualan yrityksen, sijoitusyhtiön, Business Intelligence-ratkaisujen tarjoajan, materiaaliteknologiayhtiön sekä askartelutarvikekauppaketju Tiimarin. Ainoastaan Tiimarin toimitusjohtajan profiili löytyi Facebookin haulla. Näiden tulosten valossa ei ole ihme, että sosiaalinen media koetaan yritysjohdossa möröksi.

Sosiaalinen media tarjoaa kuitenkin suoran rajapinnan asiakkaisiin. Vastaatko, jos asiakas kysyy? Ja vielä tärkeämmin: kuuletko asiakkaan edes kysyvän?

Saskia Salomaa

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta