PriceWaterhouseCooper tutki mobiilipalveluiden käyttöä ja näyttäisi siltä, että hieman yli kolmekymppiset ovat nyt palveluiden kulutuksen suhteen ns. heavy-user ryhmää. Tähän on toisaalta ihan järkeenkäypä peruste: raha. Teineillä ja opiskelijoilla on raha tiukassa ja siki puhelimen käyttö rajoittuu puhumiseen ja tekstailuun sekä luultavasti nykypuhelimilla myös enemmän ja enemmän verkossa surffaamiseen. 30-45 -vuotiailla taas suurena käyttöön vaikuttavana tekijänä on työnantajan työsuhde-edut eli kuuluuko työsopimukseen kännykkäetu ja onko kännykän käytölle asetettu jotain rajoituksia.
Ikä oli suurimpana erottavana tekijänä kun selvitettiin suhtautumista mobiilimarkkinointiin: nuoret suhtautuivat siihen selkeästi positiivisemmin. Tässäkin yhtenä syynä on varmasti raha, sillä mainonnan seurauksena oletetaan saavan tiettyjä etuja. Ovatko vanhemmat muka sitten niin varakkaita, etteivät alennukset tai edut heilauta heitä?
(Crosspost: matkapuhelinpalvelut.org)