Meerkatin suosio perustuu sen erittäin yksinkertaiseen ideaan sekä kekseliääseen sosiaalisen median hyödyntämiseen. Sovellukseen kirjaudutaan Twitterin käyttäjätunnuksilla, ja alkavista videostriimeistä ilmoitetaan sekä Meerkatissa että Twitterissä. Näin jokainen videolähetys mainostaa myös sovellusta #meerkat-hashtagilla.
Kuinka hyödyntää Meerkatia?
Meerkatin hyödyntämisestä markkinoinnissa on kirjoitettu jo useampia mielenkiintoisia artikkeleita. Käyttäjien lisäksi myös nopeimmat mainostajat, esimerkiksi Redbull, ovat nyt löytäneet sen. Hyödyntämismahdollisuudet ovat kieltämättä jännittäviä. Mahdollisia käyttökohteita ovat ainakin seuraavat:
– B2B-webinaarit
– Vaalitapahtumat ja avoimet puoluekokoukset
– Seminaarit (tällä hetkellä Meerkatissa pyörii jatkuvasti esimerkiksi South by South Westin striimejä).
Onko Meerkat aukoton?
Ei ole, Twitter on jo poistanut automaattisen ystävälistan latauksen Meerkatiin. Tämä johtunee siitä, että Twitter on ostanut itselleen vastaavan palvelun, Periscopen (linkki:https://periscope.tv/) ja yrittää siksi hiekoittaa Meerkatin latua. Pieniin suorituskykyongelmiin on myös syytä varautua, mutta uusia päivityksiä on huhuttu tulevan pian.
Kannattaako siis jäädä odottamaan Periscopea, vai pitäisikö Meerkatia jo hyödyntää? Meerkat on yksi uusi kanava asiakkaiden tavoittamiseen, sekä ilmainen tapa päästää heidät näkemään sisältöä ja paikkoja, joita he eivät välttämättä muuten koskaan näkisi.
Autamme sinua mielellämme suunnittelemaan, miten Meerkatia voisi hyödyntää yrityksesi markkinoinnissa.