7.10.2009 | Vanhat blogit

Kuinka internet pelasti meidät lamasta (?)

Britanniasta on viimepäivinä kajahtanut voitonriemuisia uutisia internetin kilattua tv:n ohi maan suurimmaksi mainosmediaksi investoinneilla mitattuna (ensimmäinen vuosipuolisko 2009).

EMarketer  mainitsee samalla internetin vaatimattomasti pelastaneen lama-Englannin mainosmarkkinan tuholta:

”Online advertising is rightly credited with saving the UK ad industry from meltdown in this difficult period. These Internet spending figures will also give advertisers renewed confidence, and encourage further investment in online strategies.”

Taantuma vääjäämättä ravisuttaa mainoskakkua meilläkin, mutta käsi sydämelle – pitäisikö ravisuttaa vieläkin enemmän? Ja onko tämä maailmanpelastusstrategia varmasti ulottunut alan osaamisprofiiliin asti riittävällä väkevyydellä? Sitten kun tätä kaikkea voi katsoa taaksepäin, on mielenkiintoista nähdä, paljonko lama todella pakotti meidät uusiutumaan. Toivottavasti paljon. Mutta skoolataan sillä välin Lontoon kavereille!

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta