Adidaksen Google Earth’ia hyödyntävää +10 Playoffs-kampanjaa on kehuttu blogeissa jos muuallakin.
Mainion nettipalvelun hyödyntäminen kampanjan alustana antaa kyllä muuten niin perinteiselle tietokilpailulle roimasti lisää näyttävyyttä. Onhan makeaa lennellä tietokilpailun yhteydessä Münchenista Rio de Janeiroon yllättävän terävien maisemakuvien vilistäessä ohi.
Vielä kun vain Google Earth linkittyisi itse kampanjakonseptiin vielä tiukemmin. Nyt se jää vähän irralliseksi, mutta antaa kuitenkin hyvää osviittaa siitä, kuinka kampanjan voi rakentaa aivan uudella tavalla.
Hyviä ideoita ja toteutuksia Google Earthin hyödyntämisestä erilaisiin tarkoituksiin voi käydä katsomassa esimerkiksi täältä ja täältä. Eiköhän sieltä muutama kampanjaideakin liikene…