- Twitter yleistyi Suomessa
- Second screen löi läpi Ylellä Docventuresin ja Maikkarilla Big Brotherin voimin
- Suomalainen yhteisörahoitus ja monet start-upit saivat tuulta alleen
- Slush oli vuoden onnistunein mediatapahtuma
- Suomalaiset applikaatiot menestyivät
- Supercell teki miljardikaupat
- Ystävät pelastivat Radio Helsingin
- Netflix tuotti meille huikean laadukkaita tv-sarjoja
- Itsensä kuvaamisesta sosiaaliseen mediaan tuli iso ilmiö: #selfie
- Unelmoinnista tuli vakavasti otettavaa, kiitos ainakin Saku Tuomisen
Jotta lista ei olisi yksipuolinen, jatkan sitä medioiden top-listauksilla, joita on julkaistu kiihtyvässä tahdissa niin tapahtumista, ilmiöistä, henkilöistä kuin onnistumisista:
- Markkinointi & Mainonta valitsi vuoden parhaat mainokset
- Helsingin Sanomat keräsi kasaan parhaat kuvat uutistapahtumista
- Iltasanomat poimi omat uutisvalintansa
- Yle listasi nettikärkeen nämä uutiset
- Iltalehti nosti esille vuoden suosikki sanat Suomessa
- The Guardian valitsi vuoden merkittävimmät sanat
- AdWeek listasi You Tuben katsotuimmat mainokset
- Harward Business Review’n blogi tarkasteli 2013 vuoden johtamista
Paras löytämäni lista on kuitenkin jo vähän elämää nähneiltä: 100 neuvoa 100-vuotiailta.
Menestystä ja isoja unelmia uuteen vuoteen!