2.2.2006 | Vanhat blogit

Mainos, joka kulkee mukana

Hyvän mediaidean tunnistaa siitä, että se pelittää yhä, vaikka se olisikin jo tehty vuonna 2004. Lontoolainen CHJM-toimisto pääsi Epican finaaliinkin juuri tällaisella hienolla baaritoteutuksellaan. Entäs jos baariin sisälle tullessa käteen laitettava leima olisikin mainos? Entäs jos se olisi juuri sopivasti sinun elämääsi liittyvä viesti, ehkäpä tarjous? Jos vaikka käteesi leimattaisiin perjantai-iltana mainos, jossa lukee "FREE […]

KasiHyvän mediaidean tunnistaa siitä, että se pelittää yhä, vaikka se olisikin jo tehty vuonna 2004. Lontoolainen CHJM-toimisto pääsi Epican finaaliinkin juuri tällaisella hienolla baaritoteutuksellaan.

Entäs jos baariin sisälle tullessa käteen laitettava leima olisikin mainos? Entäs jos se olisi juuri sopivasti sinun elämääsi liittyvä viesti, ehkäpä tarjous?

Jos vaikka käteesi leimattaisiin perjantai-iltana mainos, jossa lukee "FREE CD featuring Franz Ferdinand and others TOMORROW The Guardian"? Huomaisitkohan sen lauantaina?

Ainoa riski on ehkä se, että riippuen baari-illan voimakkuudesta tuo tomorrow voi osoittautua harhaanjohtavaksi… Että viittaakohan se lauantaihin vai sunnuntaihin?

Ehkä tätä on testattu meilläkin jo aikaisemmin, mutta itse en ole täysin vastaavaan aiemmin törmännyt. Siitä vaan kipinkapin heti tänään soittamaan Sedulle!

Kotipizzan kohdistettu tarjous lauantaille? Drinkkitarjous jo itse baarissa? Kuka ehtii myydä ensimmäisenä idean asiakkaalleen?

(Give a hand to MIT Advertising Lab)

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta