12.3.2007 | Vanhat blogit

Me, MySpace, and iPod

Onko MySpacesta tulossa verraton uusi kanava osallistuvalle brändikommunikoinnille vai onko se yksi hype-kanava, joissa suurimpien ylikansallisten brändien vaan ”tulee olla”?

MySpacessa on eri lähteiden mukaan 50 – 100 miljoonaa profiilia. Jenkeissä verkostoitumispalvelusta on tullut jo niin suosittu, että underground ihmiset ovat alkaneet vieroksua palvelua.  Kasvulle ei kuitenkaan näy rajoja ja kuten oheinen Complete tutkimusyrityksen julkaisu osoittaa Amerikkalaisten internetkäyttäjien ajasta melkein 12 % käytetään MySpacessa! [via ThreeMinds@organic]

MySpacen yritykselle hyvät ominaisuudet ovat sen interaktiivisuudessa. Kuka tahansa voi kirjoittaa kommentin yritykselle tai muille yrityksen MySpace profiilia käyttäville. Lisäksi käyttäjät voivat ilmoittautua yrityksen ystäviksi. Kanava on ilmainen, ainoastaan profiilin html-suunnittelu maksaa. Kuriositeettina kerrottakoon, että esimerkiksi X-Men elokuvan profiililla on melkein 3 miljoonaa ystävää.

Mitä yritys tekee MySpacessa? Kai tiesit että MySpacesta tulee 2,68 % kaikesta liikenteestä USA:n kauppasivustoille. Tämä luku on viime elokuulta ja oli tuplaantunut puolessa vuodessa ennen sitä.

Suurimmilla yrityksillä ja suosituilla tuotteilla on jo MySpace. Työstämällä perusprofiilista saa näyttävät yrityssivut. Ohessa Starbucksin ja Jeepin sivustot.

 

 

MySpace on alkuperäistä tarkoitustaan mukaillen edelleen tärkeä kanava bändeille, muusikoille ja DJ:lle. Suomenkin UG kaupunkiskene on kotiutunut Speissiin: Lifesaver (579 friends), DJRicuFlair(290),  MonspRecords (275). Kuten myös muu musaskene: Lapko (2235 friends), Husky Rescue (7441), PMMP (873).

Mitä mieltä olette, tuleeko MySpacesta kanava jonne kaikkien yritysten kannattaa lähteä?

(Siis mikä?  MySpace on palvelualusta, jonne kuka tahansa voi ilmaiseksi perustaa oman profiilin ja laittaa tietoja itsestään, sekä verkostoitua muiden MySpace käyttäjien kanssa. MySpace on Amerikan IRC-Galleria.)

Sami Salmenkivi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta