Kirjoittaja

Dagmar

Ilmiö on kuitenkin sen verran iso, että Hesarikin on siitä jo uutisoinut useita kertoja, joten varmasti se kannattaisi ottaa vakavasti. Nyt olisikin yrityksille oiva aika miettiä omaa lähestymiskulmaansa palveluun.

Ogily PR:n 360 Digital Influence yksikän perustaja Rohit Bhargava listaa The Wire -lehdessä kymmenen syytä miksi yritysten pitäisi lähteä Twitteriin.

  1. Suoramyynti asiakkaille
  2. Kuuntelu ja kokemusten kerääminen
  3. ”Salaisen” tiedon oppiminen
  4. Kriisitilanteiden hoito ja välttäminen
  5. Ryhmäkeskustelun sijasta tutkimuksissa
  6. Brändipersoonallisuuden esiin tuominen
  7. Kampanjan promoaminen
  8. Tunteiden seuraaminen
  9. Tosi elämän tapahtumien jatkaminen
  10. Palautekanavan tarjoaminen

Useimmat näistä eivät yksinään riitä herättämään mielenkiintoa ja saamaan tarpeeksi seuraajia kanavalle, mutta monen ajatuksen yhteisvaikutus toimii varmasti paremmin. Toisaalta esim. Dell käyttää Twitteriä nimenomaan tarjousmainontaan. Myös tapahtumien ja tempausten tuominen esiin tämän kautta saattaa nostaa esim. Youtubeen laitetun videotaltioinnin katsojamäärät pilviin. Kuten sosiaalisessa mediassa yleensäkin, todella hyvät ja huonot jutut leviävät kulovalkean tavoin. Keskikastissa jäädään muiden toteutusten varjoon.

Matias Vakkilainen