15.2.2008 | Vanhat blogit

Mobiilimarkkinointi toimii sittenkin!

Me suomalaiset voimme taas taputella itseämme selkään. Nokiaankin kytköksissä ollut kaksikko Ala-Pietilä ja Öhrling ovat panneet tuulemaan Briteissä.

Heidän lanseeraamansa kännykkäpalvelu Blyk valaa uskoa mobiilimarkkinointiin. Blykin omistavat voivat tekstata ja puhua ilmaiseksi jossain rajoissa kunhan ottavat vastaan mainontaa suoraan puhelimiinsa. Pienemmän laskun toivossa pitää vastaanottaa kuusi (6) viestiä päivässä. Aikamoinen mainostulva puhelimeen, mutta ei siinä vielä mitään. Ihmeellistä on nimittäin, että homma toimii ennennäkemättömällä tavalla. Blyk on kerennyt pyörittää jo tammikuun loppuun mennessä noin 500 kampanjaa ja nämä kampanjat ovat keränneet keskiarvoiseksi response/klikkiprosentiksi 29%!

Blykin blogissa on siteerattu Marek Pawlowskia asiassa ja hänellä on teesi miksi Blykin mobiilimarkkinointi toimii: “Much of the success can be attributed to Blyk’s approach to the mobile advertising experience. They use a medium with which the users are already very familiar – messaging – thereby avoiding much of the confusion and pricing uncertainty around clicking through to mobile web-sites. The advertisements are sent as a text or picture message, and are designed to be two-way conversations. Users are invited to respond with a simple reply, e.g. Would you like to receive more information about our discounts on summer holidays? ^Y/N”

Eli Html- tai muuten osallistava/toiminnallinen kuvaviesti puree ilmeisesti paremmin kuin pelkkä SMS tai mobiilisaitit, jonne pitää aloittaa nettiyhteys jne.

Sami Salmenkivi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta