Roope Ruotsalainen

Samaan aikaan kun päivittäistavarakaupan liiketoiminnan valmistelut digitaaliseen elämään pitäisi höyrytä hektisenä, kuluttajien asiakassuhteiden lujittamiseen pulppuuaa uusia – tai ainakin aiemmin vähemmän brändien toimesta hyödynnettyjä tapoja. P&G:n Kultaetu -sovellus on mielenkiintoinen esimerkki kanta-asiakasohjelman rantautumisesta mobiilin kautta ohi ketjujen korttijärjestelmien. Tyypillisesti kauppa- ja ketjuvetoiset asiakkuusmarkkinoinnin toimenpiteet ovat yhtäkkiä yllättävän relevantteja myös ”tavarantoimittajille”. Luonnollisesti tekniset toteutukset vielä hakevat uomaansa, mutta suunta kehityksestä on selvä.

P&G Kultaetu sovellus löytyy ainakin iOS ja Android app-storeista. Lue lisää myös digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä.