13.8.2007 | Vanhat blogit

Nokian evoluutio

Nokia evoluutio 1977-2007: kumisaapas – televisio – matkapuhelin – internetyhteisö – musiikkikauppa

Nokia on lähiaikoina tehnyt strategisia siirtoja, valmistautuen ottamaan uusia askeleita yhdistäessään ihmisiä brändinsä ”Connecting People” mukaisesti. Nokia osti kesällä valokuva- ja videopalvelu Twangon, jota voi pitää Flickrin tyyppisenä palveluna. Nokialla on tällä hetkellä tiivis yhteistyö Flickrin kanssa, mutta he ilmeisesti haluavat upottaa valokuvapalvelun jo puhelimeen, tehden kuvien internetiin siirrosta vielä nykyistä helpompaa.

Nokia on aikasemmin testannut Music Recommenders palvelussa musiikkiyhteisön toimivuutta ja viime vuonna he ostivat Loudeye-nimisen netinmusiikkialustoja tehneen yrityksen. Todennäköisesti puhelimiin integroitu musiikkikauppa on todellisuutta aivan lähiaikoina. Markkinoilla huhutaan Applen iTuneksen kaltaisesta palvelusta.

Viimeisin aluevaltaus on Mosh niminen verkkoyhteisö, joka on ”suljetussa” beta-testauksessa tällä hetkellä. Palvelua voi käyttää netissä ja puhelimella. Jos haluat olla ensimmäisten joukossa käyttämässä palvelua salasana sivulle on: ALLACCESS

Sami Salmenkivi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta