19.9.2012 | Vanhat blogit

Oikotie onneen

Jo kymmenien vuosien aikana on todettu tietynlaisten, samoja lainalaisuuksia noudattavien palveluiden ja markkinointikampanjoiden toimivuus. Nämä on hyvä nostaa taas esille, koska niitä voi höystää tuoreilla esimerkeillä.

 

  1. Ekslusiivisuus.

Vaikka Sedulat veivätkin hohdon VIP-menosta erivärisillä korteillaan, ei se tarkoita sitä ettei jokaista kiinnostaisi olla se ainutlaatuinen ja erityinen. Silloin kun kaikki muut keskittyvät haalimaan tykkääjiä hinnalla millä hyvänsä, mitä tekee sinappifirma? Käskee laittaa hakemuksen: Grey Poupon ei kaikkia kelpuutakaan FB-faneiksi. Tähän kikkaan luotti jo Zuckerbergikin (tai Winklewossit, miten se menikään) perustaessaan yhteisön vain Ivy League- opiskelijoille.

  1. Kateus

Jos eksklusiivisuudella houkuttelu ei miellytä, kannattaa sen sijaan nauraa niille joita miellyttää. Aika harvoja meistä ei ärsytä rikkaat puolitutut, kirjatietoudellaan pröystäilevät entiset nörtit tai jalokivikaulapantoja pienelle Appelsiini-chihuahualleen ostelevat neidit.  Ei hätää, Mitsubishin avulla selvität pahimmat teeskentelijät ja aivan oikein, ajat heidän kuvien päältään saaden nasevia kommentteja mitä heittää kahvipöydässä. (Työkaveri ajoi minun päältäni, damn)

  1. Yhteys

Olkoon se sitten kiltimpi (Ben & Jerry’s Spooning), yllättävämpi (Dorito’s Threesome) tai suoranaisesti härskimpi (Durex Virtual Sex), toimii idea lähes aina. Meitä ihmisyksilöitä sen kun jaksaa kiinnostaa yhteensopivuus jonkun kanssa, mahdollisuus ilmaista kiinnostus vitsin varjolla tai sitten löytää joku täysin uusi ja tuntematon. Muistaako kukaan LOVE-pisteitään Bäkkäreitten laulajien kanssa?

 

Bonus: Star Wars, sopii kaikkeen.

These are the re-pins we’re looking for? Dagmar Digital on Pinterest.

Heini Ulmanen

Heini Ulmanen

Lisää aiheesta