Pelimainos eli advergame voisi parhaimmillaan olla kiva peli, hienomainos, tietokanava ja opetusvideo samassa paketissa. Huonoimmillaan (liian usein) ovat ne kuitenkin rahan haaskausta, ajan hukkaa jajärjettömyyttä.
Tässä kolme esimerkkiä: hieno, keskinkertainen ja huono.
Hieno:
Nokia promoaa GPS sovellusta kännykässä pelillä jossa voi ajaa pariisinläpi. Tuote hyvin esillä ja pelin parissa viihtyy ylättävän hyvinmuutaman minuutin. [via adverblog]
Keskinkertainen:
Axen tyylikäs CSI tyyppinen toteutus. En kuitenkaan päässyt hommaan sisälle kauniistaulkokuoresta huolimatta. [via adverblog]
Huono:
Monster.comin helppo ja yksinkertainen heitä-jalka-oven-väliin-peli. Ei edusta tuotetta japeliin kyllästyy viiden heiton jälkeen. Ja rumakin on. [via The Bunny Den]
Sami Salmenkivi