24.8.2007 | Vanhat blogit

Perinteinen mainonta ohjaa voimakkaasti nettihakuja!

Jupiter Research ja iProspectin tekemän tutkimuksen mukaan perinteinen ns. offline mainonta vaikuttaa yrityksistä ja tuotteista haettavaan tietoon. Kaksi kolmesta tutkimukseen osallistuneesta kertoi hakeneensa yritykseen, tuotteeseen tai sloganiin liittyvillä hakusanoilla internetissä viimeisen kuuden kuukauden aikana offline mainonnan johdosta.

Tarkemmat tulokset:

37 %  vastanneista kertoi tehneensä internethakuja yritykseen, tuotteeseen tai sloganiin liittyvillä hakusanoilla televisiomainonnan johdosta viimeisen puolen vuoden aikana.
20 % printtimainonnan johdosta
20%  liikkeessä käynnin johdosta
17% radiomainonnan johdosta

iProspectin johtaja Rober Murray kertoo Clickzin artikkelissa, että markkinoijien täytyy yhdistää offline mainontaansa haku elementti. Murray julistaa, että markkinoinnin integraatio ei ole enää vapaaehtoista.

[via ClickZ]

 

Sami Salmenkivi

Dagmar

Dagmar

Lisää aiheesta