Salmiakkisuklaa lanseerattiin kokonaan verkossa. Tarkemmin sanottuna IRC-Galleriassa. IRC:n perustettiin yhteisö Salmiakkisuklaan ystäville. Kampanjan juju oli kuitenkin se, että IRC-Galleriaan oli piilotettu salmiakkikuvio ja suklaapala, jotka molemmat löytämällä saattoi osallistua kilpailuun, jossa oli mahdollisuus voittaa salmiakkisuklaata, ennekuin se on edes kaupassa.
Onnelliset voittajat saivat suoraan maistiaisia tehtaalta ja pystyivät prassailemaan kavereille koulussa, jostain mitä muut eivät ole saaneet! Pikkulinnut ovat laulaneet, että näin tapahtui useamman kerran.
Vasta myöhemmin, kun suklaa oli jo verkossa lanseerattu ja onnelliset voittajat olivat suklaansa pistäneet parempiin suihin, alkoi massamainonta ja me vanhatkin saatoimme törmätä mainontaan.
Tero Honkala