26.11.2013 | Vanhat blogit

Slush 2013: Miljoonia latauksia nolla budjetilla

Kuinka norjalainen startup-pelifirma Dirtybit onnistui samaan kehittämälleen mobiilipelille 30 miljoonaa sovelluslatausta kuluttamatta kruunuakaan sen markkinointiin?

Fun Run on ilmainen tasohyppelyyn perustuva mobiilipeli, jossa kilpaillaan muita pelaajia vastaan. Pelin luoja Dirtybit sai tuotteelleen miljoonia latauksia tiedostamalla, että kuluttajat haluavat palkintoja aktiivisuudestaan sosiaalisessa mediassa.

Dirtybit palkitsi pelaajansa Fun Run -aiheisesta twiitistä antamalla heille mahdollisuuden voittaa 10 000 pelikolikkoa. Pelaajat olivat valmiita jakamaan hashtagin #funrun alla pelifirman haluamaa viestiä buustatakseen omaa pelisuoritustaan. Hashtagista syntyi ilmiö, joka levisi sosiaalisessa mediassa. Ihmiset alkoivat houkutella myös kavereitaan pelin pariin.

Käyttäjissä piilee valtava voima, joka on valjastettavissa markkinoinnin tehostamiseen. Tarjoamalla asiakkaallesi merkityksellistä, rahan arvoista etuutta tai palkintoa, on pienillä panostuksilla mahdollista saada massiivisia tuloksia.

Fun Runin tulokset ovat linjassa Dagmarin tuoreen Web Bus 2013 -tutkimuksen kanssa. Tutkimus todistaa, että kuluttajat ovat valmiita aktivoitumaan brändin nimissä, mikäli heillä on mahdollisuus saada toiminnoistaan rahanarvoisia vastalahjoja.

Ota ansaittu media haltuun pienillä oivalluksilla!

Tuliko oikosulku? Apuja oivalluksiin: sanna.kallioinen-niemi@dagmar.fi

Sari Suutari

Sari Suutari

Lisää aiheesta