30.10.2012 | Vanhat blogit

Talvi ei olisi yllättänyt autoilijoita

Viime viikolla puhelimeni piippasi. Renkaiden talvisäilytys muistutteli olemassaolostaan varaamalla automaattisesti minulle ajan renkaiden vaihtoon – täydelliseen aikaan ennen ensiliukkaita.

”Olemme varanneet renkaiden vaihtosi ma 22.10. 12:20. Hyväksy vastaamalla A tai varaa uusi aika…” Hyvä palvelukokemus on usein pienistä yksityiskohdista kiinni. Sujuvasti vaihdetuilla renkailla pääsee alkuun, mutta kun saapuminen vaihtoonkin on tehty helpoksi, sitoutuminen samaan liikkeeseen pysyy korkealla.

Palveluiden kehittäminen tulee välillä hiuksia harmaannuttavaan tarpeeseen. Aiempien talvien lumikasojen aurausoperaatiot saavat myös katujen varteen pysäköityihin autoihin vauhtia. Helsingin kaupunki on kunnostautunut kehittämällä tekstiviestimuistutusta autoilijoille tulevista aurauksista – ja mahdollisista autojen siirroista. Pienet asiat, ja palvelut, tekevät arjesta helpomman.

Tyypillisesti parhaat palvelukokemukset syntyvät kuitenkin innovaatioista. Katso mitä keskustelimme syksyn Markkinointiviestinnän viikolla palveluiden kehittämisestä ja innovaatioista.

Kerro mielipiteesi! Suosittelisin tätä artikkelia kollegalle: eri mieltä samaa mieltä

Roope Ruotsalainen

Roope Ruotsalainen

Lisää aiheesta