Kai Blum heitti BlogWorksissä ilmoille ei-edes-niin-villin idean: miksei käytettäisi henkilökohtaisia Google-mainoksia deitti-ilmoituksiin? Nehän kun ovat miltei samaa muotoa kuin lehtien vastaavat, mutta nyt hakusanojen avulla voisi poimia samoista asioista kiinnostuneita kumppaneita. Ilmoittelu ei olisi siis yhtä sattumanvaraista kuin lehdissä.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan onko henkilökohtaisesta hakusanailmoittelusta deittipalveluiden haastajaksi. Geo- ja kielikohdistus puhuvat idean puolesta, mutta mitä parempaa tässä lopulta on massojen omaksumiin deittailualustoihin? Ainakin ensimmäisten voisi kuvitella hyötyvän yllätyksellisyydestä, mutta käsittääkseni Suomessa ei kuitenkaan olla deittipalveluista totuttu maksamaan, eikä vetoavan landing pagen tekeminenkään luulisi houkuttuvan kuin kovemman luokan koodareita. Nähtäväksi jää, kuka on ensimmäinen ja uskaltaa valjastaa hakukoneen unelmien prinssin tai prinsessan löytämiseen.