25.4.2006 | Vanhat blogit

Urbanited

Tämä ei ole ihan uusi juttu, mutta vielä varsin vähän käytetty: Urbanitedin riveistä saattaisi löytyä sopivat evankelistat monen nuorisomarkkinoijan viestin levittämiseen. Toistaiseksi street teamit ovat levittäneet ilosanomaa lähinnä bändeihin ja levynjulkistuksiin liittyen, mutta kokeiluja on jo myös farkkulanseerauksesta, purkasta, kirjoista ja festareista. Lähtökohdat WOMin ruokkimiselle on hyvät, koska tiimit muodostuvat nuorten omien kiinnostuksen kohteiden ympärille ilmoittautumisperiaatteella. Verkosto toimii siten, että tiimiläisille lähetetään markkinoitavaan tuotteeseen liittyvä materiaali (tarroja, maistiaisia yms) tai vaikkapa ennakkouutinen, jonka he levittävät omaan ympäristöönsä (liimailevat tarrat, levittävät uutisen keskustelupalstoilla ja blogeissan) ja raportoivat Urbanitedille. Kustannus markkinoijalle on nimellinen, joten onnistuneissa kampanjoissa ROI on varmasti kohdallaan!

Teija Jokinen

Teija Jokinen

Teija Jokinen on Dagmar Stories -yksikön vetäjä, joka kuluttaa kaiken median ja suuren osan tilipussistaankin verkossa. Digitaalinen maailma onkin loputon inspiraation lähde niin muuttuvan markkinoinnin pohdiskeluun kuin Teijan rakkaimpaan harrastukseen kokkaamiseenkin.

Lisää aiheesta