4.11.2011 | Vanhat blogit

Vakuutusmainontako tylsää?

Pyörää ei ole pakko keksiä uudelleen; sen voi jalostaa erilaiseksi pyöräksi. Cannesin Cyber-sarjassa Grand Prixin voittanut Googlen ja Arcade Firen yhteistyönä syntynyt ”musiikkivideo”Wilderness Downtown on innoittanut muita toistamaan, kopioimaan tai viemään eteenpäin loistavaa ideaa.

Kun verkkoelämykseen yhdistetään vierailijaa/käyttäjää/kuluttajaa koskevaa informaatiota, on se (yleensä) kiinnostavampaa ja koukuttavampaa. Kun musiikkivideolla juokseva tyyppi juoksee juuri sinun kulmillasi, yhtäkkiä tylsästä tarinasta tuleekin mielenkiintoinen ja katsojan huomio pysyy yllä.

Samaa oivallusta hyödyntää State Farm- vakutuusyhtiö jenkeistä. Jo kauan aikaa on ollut mahdollista tuhota rakennuksia, maailmoja ja universumeja tietokoneella, mutta kun sinulle annetaan mahdollisuus räjäyttää oma naapuristosi niin riemu on rajaton. Robotin tähtäys on ainakin meillä Suomen osoitteissa hiukkasen pielessä, mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin. Testaa itse

http://chaosinyourtown.com/ .

Yhteinen tekijä? Googlen street-view. Luovat ihmiset tarttuvat surffailijaa lähellä oleviin palveluihin ja muuntavat ne omiin tarkoituksiinsa sopiviksi. Mutta olisko Eniron karttapalvelun päälle rakennettu rallipeli yhtä kiinnostava? Onko street-viewin hyödyntäminen tästä eteepäin vain matkimista?

Vai voitaisiinko siellä tehdä vielä jotain paljon  hienompaa?

 

Heini Ulmanen

Heini Ulmanen

Lisää aiheesta