Dagmar

Pohdin eräs päivä paikannukseen perustuvaa mobiilimainontaa ja valehtelematta ensimmäinen ajatukseni oli, että vähänkö ärsyttävää! Kuvittele tilanne: olet päättäväisenä menossa salille pitkän tauon jälkeen. Kävelet Mikonkadun terassialueen ohi ja jokaisen baarin kohdalla kännykkäsi ilmoittaa parhaillaan ohittamasi baarin after work -tarjouksista. Takuu varmasti alkaa nauha kasetissasi kiristymään.

Entäs, jos tulevaisuudessa kännykässä olisi eri äänenvoimakkuusasetuksien (general/silent/meeting) lisäksi esim. hungry/thirsty/horny jne… Näin mainonta ei häiritsisi eikä ärsyttäisi, vaan vastaisi aina sen hetkisen sijainnin lisäksi kulloiseen tarpeeseen: mihin menisi syömään, mistä saisi halvimman tuopin tai kuka on samalla ”treenimielellä” salilla 😉 .

Eija Sormunen