Varustaudu uuden ajan markkinointiin

Dagmarin webinaari-sarja poikkeuskeväänä 2020


Markkinoinnin maailma elää historiallisia hetkiä, kun tutut rutiinit ja lainalaisuudet ovat menneet kertaheitolla uusiksi. Tilanne on luonut markkinoijille myös paljon mahdollisuuksia uuden edessä.

Dagmarin asiantuntijat rakensivat kattavan sarjan tietoiskuja omilta osaamisalueiltaan helpottaakseen uuteen tarttumista. Ne auttavat pohtimaan, millaisia työkaluja tarvitaan modernin markkinoinnin kentällä menestymiseen nyt – ja varsinkin tulevaisuudessa.

Kaikki tietoisku-webinaarit ovat maksuttomia.

Ilmoittaudu mukaan ja kirjaa päivämäärät kalenteriisi. Ilmoittautumislinkit ovat jokaisen webinaariesittelyn lopussa.

Voit tilata webinaareista myös tallenteen.

Ma 30.3. klo 10:00–10:30
Näin puhut 2020-luvun kuluttajalle

Millainen on uuden vuosikymmenen kuluttajan mielenmaisema? Miten eri toimialojen yritykset ovat tarttuneet trendeihin? Esimerkkejä luvassa!

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin 2020-luvun kuluttajaa ympäröivästä maailmasta haettiin vastaukset Dagmarin kattavalla trendikatsauksella.

Tervetuloa saamaan ensikosketus uuden vuosikymmenen alun suurimpiin trendeihin eli tarjonnan tulvaan, itseen keskittymiseen ja arvopuheeseen. Saat myös työkaluja siihen, miten minkä tahansa alan toimija voi tarttua aikamme ilmiöihin oikealla tavalla.

Tietoiskun asiantuntija:

Salla Lukkari
Research Planner

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

Ti 31.3. klo 10:00–10:30
Post-cookie-tulevaisuus? Taustat muutoksen takana

Google kohahdutti alkuvuodesta markkinointimaailmaa aikeella poistaa kolmannen osapuolen evästeet kahden vuoden sisällä. Tämä ei kuitenkaan ole ainoa evästeitä koskeva muutos, vaan paljon on tapahtunut jo vuodesta 2017 lähtien.

Kuuntele asiantuntijamme kertomana mitkä ovat evästetekemisen merkittävimmät muutokset ja juurisyyt niiden takana.

Tietoiskun asiantuntija:

Olli Valtanen
Digital Solutions Specialist

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

Ti 31.3. Klo 13:00–13:30
Organisaation kyvykkyydet ja valmiudet algoritmiseen markkinointiin

Kuljemme kohti algoritmista markkinointia, jossa luovutamme yhä enemmän valtaa operatiivisista päätöksistä algoritmeille samalla kun itse siirrymme taustalle strategisempiin tehtäviin. Täydelliseen tekoälyjen ohjaamaan tulevaisuuteen on kuitenkin vielä vuosien kehitystyö, mutta millaisia askelia tulevaisuutta kohti kuljetaan? Millä maturiteetin tasolla oma yrityksesi on nyt? Entä huomenna?

Tule kulkemaan asiantuntijamme kanssa algoritmisia portaita.

Tietoiskun asiantuntija:

Jussi Kämäräinen
Digital Strategist

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

Ke 1.4. klo 10:00–10:30
Kohti personoitua ja monikanavaista markkinointia

Löytyykö organisaatiostanne pidemmän aikavälin suunnitelma personoidun ja monikanavaisen markkinoinnin rakentamiselle? Ohjaako asiakasdata markkinointitoimenpiteitä? Mm. yllä olevat kysymykset askarruttavat asiakkaitamme.

Tule mukaan kuulemaan, miten starttaat matkan kohti personoitua ja monikanavaista markkinointia, jotta matka olisi jo käynnissä, kun elämä taas normalisoituu.

Tietoiskun asiantuntija:

Emma Lehtovaara
Digital Transformation Lead

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

To 2.4. Klo 10:00–10:30
Tekoäly ja koneoppiminen ❤ markkinointi

Tekoäly ja koneoppiminen ovat jokaisen liiketoiminnan hyödynnettävissä jo nyt. Täyden hyödyn saaminen edellyttää osaamista, räätälöityä soveltamista ja ymmärrystä menetelmien kapasiteetista. Poimi asiantuntijoidemme näkemykset ja kokemukset siitä, miten tekoälyä ja koneoppimista hyödynnetään liiketoiminnan ja työn tehostamiseksi markkinoinnin kontekstissa.

Tietoiskun asiantuntijat:

Ilkka Särkiö
Data Scientist

Ilari Vähä-Pietilä
Data Scientist

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

To 2.4. Klo 14:00–14:30
Kasva asiakaspolkutyön ammattilaiseksi: asiakaspolut markkinointiviestinnässä

Takeaway: Markkinointipäällikön asiakaspolkujen checklist

Asiakaskokemus muodostuu kaikista niistä kohtaamispisteistä, jotka sijaitsevat asiakaspolun eri vaiheissa. Siksi asiakaspolkujen tunnistaminen ja kuvaaminen ovat avainasemassa markkinoinnin vaikuttavuuden ja myynnin kasvattamisessa.

Osallistu asiantuntijaoppaamme johdolla oppiretkelle asiakaspolkujen maailmaan.

Tietoiskun asiantuntija:

Heini Nuutinen
Digital Strategist, Martech & Customer Journeys

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

 

Pe 3.4. Klo 10:00–10:30
Tiedolla johdettu innovointi

Tiedosta ponnistavat innovaatiot asettuvat paalupaikalle kaupallisessa menestyskisassa. Hyödynnä asiantuntijamme vinkit, kuinka luot innovoinnin taustalle tukevan perustan.

Tietoiskun asiantuntija:

Kirsi Laakso
Customer Insight Director

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

 

Ma 6.4. Klo 10:00–10:30
Kehittynyt asiakasanalytiikka – tehoja ja ymmärrystä markkinointiin

Asiakastiedon hyödyntäminen markkinoinnissa on noussut yhä suurempaan rooliin myynnin ja markkinoinnin yhteisenä työkaluna kohti parempaa tulosta ja asiakaskokemusta.

Kuuntele tietoisku kehittyneistä tavoista hyödyntää asiakaskantadataa. Mukana case-esimerkkejä eri lähestymistavoista ja ratkaisuista myynnissä ja markkinoinnissa.

Tietoiskun asiantuntijat:

Ilkka Särkiö
Data Scientist

Ilari Vähä-Pietilä
Data Scientist

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

 

Ti 7.4. Klo 10:00–10:30
Markkinoinnin automaation hoitomallit asiakasviestinnän tueksi poikkeustilanteeseen ja siitä normaaliin siirryttäessä

Kun lähestulkoon kaikki kanssakäyminen asiakkaiden kanssa siirtyy poikkeusolojen myötä digitaalisiin kanaviin, on tärkeää varmistaa, että meillä on työkalut, kyvykkyys ja suunnitelma aktiiviseen asiakasyhteydenpitoon ja tärkeistä asioista tiedottamiseen. Suurimmalla osalla yrityksistä ei ole suunnitelmaa markkinoinnin automaation varalle poikkeustilanteisiin, jolloin vaihtoehtona on joko lopettaa epärelevantti viestintä tai tehdä nopeita päätöksiä, joilla varmistetaan viestinnän jatkuvuus. Tule kuuntelemaan markkinoinnin transformaation asiantuntijan ehdotusta toimenpiteiksi, joilla varmistetaan:

Tietoiskun asiantuntija:

Emma Lehtovaara
Digital Transformation Lead

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

 

Ke 8.4. Klo 10:00–10:30
Sisältöstrategia & ketterät sisällöt: kiperät kysymykset nyt

Kuuntele kokeneen asiantuntijamme selkeät vastaukset kiperiin sisältökysymyksiin. Löydä suuntaviivat omien sisältölinjaustesi tai ketterien sisältöjesi suunnitteluun.

Tietoiskun asiantuntija:

Julia Isoniemi
Lead Strategist, Data Driven Content

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>

 

To 9.4. Klo 10:00–10:30
Miten hakudataa voi hyödyntää sisällöntuotannossa sytykkeenä?

Lopuksi napakka SEO check list jokaiselle sisällöntuottajalle.

Data on mitä parhainta polttoainetta vaikuttavalle sisällöntuotannolle. Nappaa asiantuntijoittemme tiivis näkemyspaketti, miten dataa ja luovuutta yhdistetään tehokkaasti. Mukana case-esimerkkejä.

Tietoiskun asiantuntijat:

Veera Sydänmaanlakka
Creative Strategist

Henri Kangassalo
Head of SEO

ILMOITTAUDU >>

TILAA TALLENNE >>