14.5.2020 | Verkkopalvelukehitys

RADLYn vinkit verkkokauppiaalle: myynnin parhaat AI-pohjaiset työkalut

Verkkokauppa tarjoaa oivan kasvualustan tekoälyn hyödyntämiselle. Kaupan tarjooman selailusta ja digimainontaan reagoinnista syntyy suuri määrä dataa, jonka avulla mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa. Dagmarin perustama RADLY kehittää valmiita työkaluja sekä räätälöityjä ratkaisuja tekoälyn hyödyntämiseksi markkinoinnissa ja myynnissä. RADLYN Lead Consultant Ilkka Särkiö vinkkaa, miten työkaluja kannattaa käyttää.

Liiketoimintadatan ja markkinoinnin yhdistäminen ja hyödyntäminen tuottaa todistettavasti merkittäviä, euroissa laskettavia tuloksia.

RADLY Optimizer automatisoi verkkokauppasi display-mainonnan optimoinnin

Perinteisesti digisuunnittelija optimoi manuaalisesti mainonnan budjetteja kullekin yleisölle, luovalle toteutukselle tai vaikkapa inventaarille. RADLY Optimizerin avulla ohjat voi antaa tekoälylle. Se jakaa budjetin automaattisesti siten, että verkkokaupan suorituskyky maksimoituu.

Verkkokauppiaalle erityisen hyödyllinen tapa käyttää RADLY Optimizeria on asettaa eri tuotteiden tai tuotekategorioiden uudelleenmarkkinointi samaan optimointiryhmään. RADLY Optimizer vertailee tehoja ja huolehtii siitä, että uudelleenmarkkinoinnin panostukset kohdistuvat tehokkaimmin konversioita tuottavaan kategoriaan.

Asiantuntijamme etsivät yhdessä kanssasi parhaan konfiguraation, jotta RADLY Optimizerin tekoäly tehostaa verkkokauppasi mainontaa parhaalla tavalla.

RADLY SEA Optimizer maksimoi verkkokauppasi hakusanamainonnan tuoman liikenteen

Hakusanamainonta on jopa display-mainontaa tärkeämpi mainoskanava, jolla ohjataan liikennettä verkkokauppaan. RADLY SEA Optimizer optimoi hakusanamainonnan kampanjoiden budjettiallokaatiota, kuten RADLY Optimizerkin. Suorituskyvyn ja budjetin kulutuksen lisäksi se pystyy hyödyntämään datalähteinä mitä tahansa liiketoiminnan tai markkinoinnin tietoa. Tyypillisesti esimerkiksi sesonki, kausivaihtelu, verkkosivun trafiikki, kivijalan myynti, toisen tuotekategorian myynti tai kilpailutilanne kertovat hakusanamainonnan potentiaalista.

RADLY SEA Optimizerin tekoälyn ytimessä on päätöksentekoagentti, joka oppii jatkuvasti tekemään yhä parempia budjetointipäätöksiä. Lopputuloksena verkkokauppasi eri hakusanakampanjoiden budjetit ovat joka päivä juuri sopivassa asennossa ja täysi potentiaali käytössä.

RADLY Banner AI etsii tehokkaimmat mainokset verkkokauppasi bannereihin

Verkkokaupan markkinoinnin vaikutukset näkyvät heti asiakkaiden käyttäytymisessä – kun asiakkaat regoivat mainontaan hyvin, tulokset näkyvät myynnissä nopeasti. Mainonnan sisältöjä optimoimalla voi siis lisätä merkittävästi tehoja.

RADLY Banner AI on verkkokauppiaan apuri tehokkaimman mainosbannerin etsinnässä. Banner AI:n geneettinen tekoäly yhdistelee bannereista uusia, entistä suorituskykyisempiä versioita. Se suosii menestyvien versioiden ominaisuuksia ja karsii heikommat bannerit pois. Brändisääntöihin ja käytännön rajoitteisiin liittyvät reunaehdot pitävät tekoälyn kaidalla tiellä, ja mainontaan pääsee vain relevantteja versioita.

Banner AI:n ensimmäisessä pilotissa bannereiden suorituskyky kasvoi 30 % neljän viikon versioinnin aikana.

Räätälöidyt tekoälyratkaisut verkkokauppasi erityispiirteiden mukaan

Jokaisella verkkokaupalla on omat erityispiirteensä. Sytymme RADLYssä liekkeihin, kun saamme ratkaista tekoälyn ja analytiikan avulla myös verkkokauppasi liiketoiminnan erityishaasteita. Liiketoimintadatan ja markkinoinnin yhdistäminen ja hyödyntäminen tuottaa todistettavasti merkittäviä, euroissa laskettavia tuloksia. Samalla se kohottaa automaatioastetta ja vie eteenpäin uuden ajan markkinoinnin tiellä.

Kasvatetaan yhdessä verkkokauppasi myyntiä tekoälyn avulla! Ota yhteyttä: ilkka.sarkio@radly.fi


Lue Vetoapua verkkokauppaan -sarjan aiempia kirjoituksia:

Oppiva verkkokauppamarkkinointi: paras mittaamisen kokonaisuus myynnin tehostamiseen

Oletko A/B-testannut väärin? Näin kasvatat verkkokaupan myyntiä testaamalla.

Lisävirtaa uuden verkkokaupan asiakasmääriin

Seitsemän uutta vinkkiä sisällöistä, jotka vauhdittavat verkkokauppasi konversioita

Brändiverkkokaupan personoinnin työkalujen ABC

Tuo asiakkaan ääni verkkokaupan kehittämiseen: tutkimustyökalut

Verkkokaupan rakettinousu käynnisti markkinaosuuksien uusjaon

Ilkka Särkiö

Ilkka Särkiö

Ilkka Särkiö on Lead Consultant, joka ratkoo asiakkaiden haasteita sekä vetää Dagmarin keväällä 2020 perustaman transformaatiotoimisto RADLYn tekoälytuotteiden kehitystä. Ilkka syventyy työssään liiketoiminnan ja markkinoinnin rajapintaan sekä kahlaa datatieteen, koneoppimisen ja tekoälyn uutuuksia.

Lisää aiheesta