Mitä digimarkkinoinnista pitää tietää nyt ja mitkä trendit kannattaa huomioida
Metaversumista ja commerce marketingista kannattaa olla jo kartalla, kuten myös evästeiden eroosiosta ja digimarkkinoinnin ympäristövaikutuksista, tiivistää Dagmarin Miikka Rahikainen digimarkkinoinnin nykytilan MarkkinointiMiks-videosarjassa.
Metaversumi opettaa tulevaisuusajattelua
Metaversumi tulee ennemmin tai myöhemmin isosti, joten siitä kannattaa olla jo nyt kartalla. Vaikka implikaatiot ovat vielä aika kaukana, tulevaisuusajattelua ja metaversumin kaltaisia mahdollisuuksia omalle liiketoiminnalle on hyvä pohtia yhdessä systemaattisesti. Lue lisää Metaversumi-oppaastamme!
Lohkoketjut ja NFT:n mahdollisuudet
Miten digitaalinen niukkuus ja NFT:t tukisivat omia tuotteita ja toisivat lisäarvoa? Miten hyödyntää NFT- ja lohkoketjuteknologiaa? Miten läpinäkyvyyttä rakennetaan eri toimitusketjuihin, ja miten tuoda tätä teknologiaa omiin tuotteisiin? Miten NFT:llä todistetaan omistajuus uusissa tuotteissa, kuten kelloissa tai laukuissa. Tämän tyyppiset asiat ovat nousemassa markkinoinnin pöydälle.
Commerce marketing tulee entistä suuremmalla voimalla
Nyt pöhistään kovasti myös commerce marketingista. Kun jälleenmyyjät rakentavat omista kanavistaan myynnillisiä medioita ja vievät yhä suuremman siivun markkinointieuroista.
Tämä trendi kasvaa voimakkaasti, ja vetää puoleensa yhä enemmän rahaa.
Mainonnan teknologioiden ympäristövaikutukset
Kuinka pienennetään digimainonnan ympäristövaikutuksia ja esimerkiksi sähkönkulutusta?
Mainonnan ympäristövaikutuksiin on vasta nyt herätty. Miten voisimme miettiä uudella tavalla ohjelmallista ostamista ja ylipäätänsä digitaalista markkinointia niin, että se kuluttaisi vähemmän sähköä ja toimisi tehokkaammin?
Evästeiden eroosio
Evästeiden poistuminen on SE juttu, josta digimarkkinoinnissa tulee olla JUURI NYT kiinnostunut. Kannustan kaikkia digimarkkinoijia miettimään mitä tulee ottaa huomioon ja miten koko paradigma muuttuu, kun esimerkiksi perinteinen uudelleenmarkkinointi poistuu keinovalikoimasta.
Kenttä muuttuu vauhdilla. IAB:n tutkimuksen mukaan vapaan internetin puolelta häviää 39 miljardia euroa, jos evästepuolta ei saada ratkaistua.
Jos olet tekemässä puhtaasti digimarkkinointia, nyt on aika katsoa kohdistusstrategia kuntoon.
Mitä konteksteja pitää ottaa huomioon?
Mitä evästeettömiä tapoja on kohdistaa?
Kenen kanssa kannattaa partneroitua?
Katso ”MarkkinointiMiks, jakso 5: Miks digimarkkinointi on jatkuvassa murroksessa?”
TÄMÄN BLOGIN KIRJOITTI
Martech Director
Miikka on Martech Director, jonka erikoisosaamista on markkinointiteknologia. Vapaa-aika kuluu erilaisten urheilulajien parissa; perinteisesti ja sähköisesti.
LISÄÄ SISÄLTÖJÄ AIHEESTA
-
Sivustouudistuksesta nousi SEO-kruununjalokivi: 97 % enemmän klikkejäSivustouudistus notkahduttaa lähes aina orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa. Etenkin silloin, kun tekniikka taustalla vaihtuu. Huolellisella valmistelulla notkahdus voidaan minimoida.Tutustu työhömme
-
Miten varmistat mainonnan vaikuttavuuden?Mitä on vaikuttava mainonta? Miten vaikuttavuutta voi arvioida jo suunnitteluvaiheessa? Listasimme vastauksia yleisimpiin kysymyksiin vaikuttavasta mainonnasta.Lue blogi
-
Vuosi 2024 kuluttajatrendeissä: pidetään hatuistamme kiinni markkinoijat, taas mennään!Viisi vuoden 2024 trendiä, jotka Publicis Groupen Media Data Intelligence listasi yhdessä tekoälyn kanssa.Lue blogi
-
Miten varmistat mainonnan vaikuttavuuden?Mitä on vaikuttava mainonta? Miten vaikuttavuutta voi arvioida jo suunnitteluvaiheessa? Listasimme vastauksia yleisimpiin kysymyksiin vaikuttavasta mainonnasta.Lue blogi
-
Vuosi 2024 kuluttajatrendeissä: pidetään hatuistamme kiinni markkinoijat, taas mennään!Viisi vuoden 2024 trendiä, jotka Publicis Groupen Media Data Intelligence listasi yhdessä tekoälyn kanssa.Lue blogi
-
Kehitä asiakaskokemusta johtamalla työntekijäkokemustaHyvin johdettu ja työstään motivoitunut henkilöstö tuottaa parempia asiakaskokemuksia.Lue blogi