LUMENEn mediamix optimoitiin myyntiä mallintamalla
Dagmar auttoi LUMENEa tunnistamaan myyntiin vaikuttavat tekijät. Tiedon pohjalta markkinointi-investointien taso ja kanavastrategia pystyttiin määrittelemään optimaalisesti paremman ROMin saavuttamiseksi.
Haaste
Kuinka mitata markkinointia kokonaisvaltaisemmin ja määrittää LUMENEn markkinointipanostusten lisävaikutus?
Ratkaisu ja tulokset
Dagmar toteutti LUMENEn tärkeimmille markkinoille Suomeen ja Ruotsiin ekonometrisen mallinnuksen (MMM, Marketing Mix Modeling). Mallinnusmenetelmien avulla tunnistettiin ja kvantifoitiin myyntiin vaikuttavat tekijät.
LUMENE sai arvokasta tietoa jokaisen sijoitetun euron tuottamasta lisämyynnistä, markkinointi-investointien optimaalisesta tasosta eri kanavissa ja siitä, miten olemassa oleva mediavalikoima voidaan optimoida entistä paremman ROMIn saavuttamiseksi.
Näiden tulosten perusteella Dagmar optimoi LUMENEn vuoden 2025 kanavastrategian mediamixin ja budjettiallokaatiot.
Mallinnusprojekti oli arvokas kokemus, joka tarjosi hyödyllisiä näkemyksiä kulujen tasapainottamiseen ja markkinointimixin optimointiin.
Projekti oli hyvin johdettu, ja Dagmarin asiantuntemus loi vahvan pohjan oivallukseen perustuvalle päätöksenteolle.
Muita töitämme
-
SATO:n digimainontaan lisää kustannustehokkuutta ja personointiaSATO:n digitaalinen markkinointi sisältää reilusti yli 1000 avoimen asuntokohteen mainostamisen. Lisäksi tämä suuri määrä avoimia…Tutustu työhömme -
LUMENEn mediamix optimoitiin myyntiä mallintamallaDagmar auttoi LUMENEa tunnistamaan myyntiin vaikuttavat tekijät. Tiedon pohjalta markkinointi-investointien taso ja kanavastrategia pystyttiin määrittelemään…Tutustu työhömme -
Helenin uudistetun brändin ensimmäinen taktinen kampanja: Vuoden alhaisin CPA generoi 30 % kuukauden myynneistäKun Helenin uuden ”Siinä on energiaa” -brändikonseptin jatkoksi luotiin ensimmäinen, uunituoreen brändialustan mukainen taktinen kampanja,…Tutustu työhömme