Töitämme 15.10.2025

SATO:n digimainontaan lisää kustannustehokkuutta ja personointia

Markkinoinnin tuloksellisuus Digitaalinen markkinointi Luovat sisällöt Markkinoinnin tehostaminen Luovat sisällöt Uudet teknologiat

SATO:n digitaalinen markkinointi sisältää reilusti yli 1000 avoimen asuntokohteen mainostamisen. Lisäksi tämä suuri määrä avoimia kohteita vaihtuu viikoittain.

Kuinka luodaan kustannustehokas digitaalisten mainosaineistojen tuotanto, joka huomio jatkuvasti vaihtuvat kohteet? Samalla varmistaen, että sisältö on kohderyhmälle relevanttia ja personoitua.

Ratkaisu vaihtuvien kohteiden digitaaliseen mainostamiseen kustannustehokkaasti

Vastauksena SATOn tarpeeseen rakensimme mainontaa varten dynaamiset aineistot, joiden avulla voidaan vaihtaa mainontaan avoimia asuntokohteita ketterästi ja kustannustehokkaasti. Suurin osa mainosaineistosta oli täysin dynaamisia niin, että eri asuntokohteiden tiedot mainoksiin saadaan suoraan SATO:n omasta järjestelmästä.

Lisäksi dynaamisuutta hyödynnetiin myös mainosten personoinnissa. Dynaamisten aineistojen ja mm. geo-kohdennuksen avulla personoimme jokaiselle kohderyhmälle näytettäväksi sellaisia asuntokohteita, jotka ovat heille relevantteja.

Dynaamisten mainosaineistojen avulla SATON digimarkkinointiin saadaan nostettua juuri niitä asuntokohteita, joille haluamme näkyvyyttä ja pystymme kohdistamaan näiden näkyvyyden juuri sille kohderyhmälle, jolle kohteet ovat relevantteja.

Tuukka Muhonen, Creative Technology Lead, Dagmar

Tehokkuutta ja automaatiota mainonnan aineistoihin

Dynaamisten mainosaineistojen avulla pystyttiin mainontaan nostamaan todella suuri määrä avoimia kohteita. Lisäksi mainontaan pystyttiin nostamaan hyvin ketterästi juuri niitä kohteita, joille haluttiin näkyvyyttä.

Esimerkiksi uuden kohteen nostaminen mainontaan personoidulla mainosviestillä voi tarkoittaa vain n. 30 min – 1 h työtä dynaamisia aineistoja hyödyntäen. Jos mainokset tuotettaisiin perinteisellä tavalla, tarkoittaisi tämä useita tunteja työtä per kohde.

Tutustu muihin töihimme