UutinenDagmar 20.12.2023

TIEDOTE: Dagmar vahvistaa luovia lihaksiaan – uusimpana asiakkaana Pfizer

Kulttuuri

Dagmarin Creative-yksikkö on syksyn aikana vahvistunut uusilla rekrytoinneilla ja merkittävillä luovan suunnittelun ja tuotannon asiakkuuksilla. Yksikkö työllistää jo 25 henkilöä ja tarjoaa kattavat palvelut brändin kehittämiseen, mainonnan ja sisältöjen luovaan suunnittelun sekä tuotantoon. Uusimpana asiakkaana lääkeyhtiö Pfizer keskittää Suomessa markkinointikumppanuutensa Dagmariin.

Pfizer hakee keskitetyllä ratkaisulla uudenlaista tehokkuutta ja strategisempaa otetta brändiportfolionsa markkinoinnin hallintaan. Keskitysratkaisu on osa Pfizerin globaalia markkinoinnin järjestäytymistä, ja Suomessa kumppaniksi valikoitui Dagmar.

Dagmar edustaa Pfizerin globaalissa toimistokumppanirosterissa Publicis Groupea. Uudessa mallissa Pfizerin markkinointitiimin ja Dagmarin yhteistyö kattaa brändistrategiat, tutkimuksen, luovan ja median suunnittelun sekä materiaalituotannon Pfizerin kuluttaja- ja ammattilaiskohderyhmille.

”Dagmar on toimisto, joka uskaltaa haastaa meitä. Panostamme asiakaskokemuksen kehittämiseen, ja teemme tuntuvaa muutosta markkinoinnin prosessiimme. Tarvitsemme tähän tueksemme isoa, kokonaisvaltaista ja kansainvälisen organisaatiomme kanssa yhteispeliä pelaavaa kumppania. Dagmar on lunastanut nopeasti paikkansa osana markkinointitiimiämme”, kertoo Pfizerin Patient & Healthcare Experience Lead Anna Nordberg.

Dagmarin Creative-yksikössä aloittivat lokakuussa strategiajohtajana Jukka Ihalainen sekä luovana johtajana Antti Iiskola. Iiskola ja Ihalainen siirtyivät Dagmarille vastaavista rooleista McCann Nordicsista. Käynnissä olevien rekrytointien myötä tiimi tulee kasvamaan vielä useammalla henkilöllä talven aikana.

”Antti ja Jukka ovat tuoneet taloon lisää vahvaa osaamista brändien strategisesta kehittämisestä ja luovasta konseptisuunnittelusta. Molempien tapa lähestyä brändien haasteita istuu täydellisesti tiedolla johdettuun ja asiakaslähtöiseen tapaamme toimia.Olemme innoissamme pystyessämme tarjoamaan isoille asiakkaillemme lisää skaalautuvuutta myös luovana kumppanina”, toteaa Dagmarin liiketoimintajohtaja Teija Jokinen.

Tänä syksynä 50 vuotta täyttänyt Dagmar työllistää 220 henkilöä ja on Suomen suurimpia markkinointitoimistoja. Yritys perustettiin 1973, kun mainostilaa ostanut tiimi irtautui SEK-mainostoimistosta. Perustamisen jälkeen yritys on systemaattisesti laajentanut palvelujensa kirjoa ja asemaansa monipuolisena markkinointikumppanina. Tekemisen ytimenä on tehdä tiedolla johdettua ja vaikuttavaa markkinointia, jossa data, teknologia ja asiantuntijat yhdistetään etsimään asiakkaille uusia kasvun mahdollisuuksia sekä rakentamaan vaikutusvoimaisia asiakaskokemuksia. Dagmarin liikevaihto oli päättyneellä tilikaudella 170 miljoonaa euroa ja myyntikate 20,6 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Teija Jokinen, Dagmar, 0408327727
Anna Nordberg, Pfizer, 0503950550

Kuva: 50 vuotta täyttänyttä Dagmaria olivat marraskuussa juhlimassa Pfizerin Mailis Orakoski, Dagmarin Jukka Ihalainen, Pfizerin Anna Nordberg, Dagmarin Antti Iiskola, Pfizerin Mikko Tuominen, Pfizerin Carolina Lockmer ja Dagmarin Sini Skott.